Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP eller ESP ltd?


AndersEvald

Anbefalte innlegg

Hei jeg vil bare høre deres meninger om valg av ESP eller ESP ltd Eclipse? Hvis jeg har forstått det rett er det treverket som i hovedsak er den eneste forskjellen ?? lett litt på nettet og har funnet ut EMG mikrofonene ikke tar opp noe lyd etter hvilket treverk det er ??? :) har treverket mye å si ??

Vil høre om dere mener jeg skal invistere de tusen kronene ekstra eller ikke. Tenker da på pris klassen 10- 16 tusen.

Med venlig hilsen Anders

post-6894-1249068972_thumb.jpg

post-6894-1249069001_thumb.jpg

Endret av AndersEvald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en ordentlig ESP!

Ikke bare treverk som er forskjell, i aller høyeste grad byggekvalitet og.

LTD er greie gitarer, men spesielt i Norge er de overpriset etter min mening.

Det med EMG og treverk er en stor overdrivelse.

Jeg har 4 gitarer med EMG og de låter totalt forskjellig!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett tatt begge de to, da de er begge gode gitarer. Men LTD er jo egentlig et undermerke fra ESP.

På en måte som Epiphone > Gibson og Squier > Fender.

Som sagt, begge gitarene er sexy og låter fett. Men jeg ville nok gått for ESP-versjonen om jeg hadde hatt pæng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at det blir som Epiphone > Gibson og Squier > Fender i dette tilfellet siden det er en EC-1000 han legger ut bilder av.

Nå er jeg ikke sikker på nypris på disse nå om dagen, men om det er f.eks 6000 i prisforskjell hadde jeg aldri betalt så mye ekstra for en ESP Eclipse. De er temelig lik i både spillbarhet, lyd og kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen Eclipse II modeller ser faktisk litt finere ut enn EC-1000.

ESPs overdrevne bruk av perlemor på LTD EC-1000 er jo nærmest kvalmt. I tillegg ser det helt merkelig ut med 24 bånd på en sånn "Les Paul"-gitar. ESP Eclipse I CTM er jo finest.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min LTD EC-1000 for 6500, og er storfornøyd! Den beste Les Paul-stil-gitaren jeg har spilt på, og etter min mening, noe av det bedre du får til prisen.

En ESP er sikkert mye bedre på papiret, men jeg tviler på at jeg hadde syntes en ESP var flere tusen kroner bedre. Ang. EMG-er, jeg trodde selv før at EMG-er låt helt likt samma hvilken gitar man putta dem i, men etter å selv ha prøvd flere gitarer med EMG-er i, så anser jeg dette nå som en myte. Jeg leste også en artikkel (som jeg ikke finner igjen akkuratt nå) som konkluderte med at aktive pickuper i teorien er like, eller mer, påvirket av treverket som det passive er.

Angående design på deluxe-modellene: Jeg er helt enig, deluxene med abalone-binding er virkelig heslige, med unntak av den i cherry-finish.

Endret av Boffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ESP er sikkert mye bedre på papiret, men jeg tviler på at jeg hadde syntes en ESP var flere tusen kroner bedre.

Har du A/B-testet en ESP Eclipse og en LTD EC-1000? Det har jeg. Eclipse > EC-1000. På papiret er de jo egentlig ganske like, men det er bare noe med "feel"-en på Eclipse som er mye bedre. EC-1000 føles liksom mye mer "plastikk" og "cheap". For å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for deres meninger. Jeg tror egentlig jeg kommer til å gå for ESP Eclipse I CTM i og med at det er en ganske stor forskjell og jeg vil ha noe med høy kvalitet. Men det er jo for all del ikke vits å betale mange tusen ekstra nesten bare på grunn av navnet. :P

Skjekka litt på finn og fant denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18236523

Den var jo vesentlig mye billigere enn hva den koster ny. på instrumentbutikken.no koster den jo Kr.15.686,- og det er vel uten hardcase ??

Er det en for stor risk å ta og kjøpe denne? Noen som har erfaring med dette? gode eller dårlige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.