Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til pedalbrett


T-Bone

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal kjøpe litt her og der på nettet. Det jeg har tittet på er T-Rex Tonetrunk 45, Korg Pitchblack, Boss DD-20 og en T-Rex Fueltank til 5 enheter.

Da blir oppsettet: Gitar -> Korg Pitchblack -> Dunlop Wah -> MT2 (som en boost) -> Boss DD-20 -> Amp

Takk for alle råd og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal kjøpe litt her og der på nettet. Det jeg har tittet på er T-Rex Tonetrunk 45, Korg Pitchblack, Boss DD-20 og en T-Rex Fueltank til 5 enheter.

Da blir oppsettet: Gitar -> Korg Pitchblack -> Dunlop Wah -> MT2 (som en boost) -> Boss DD-20 -> Amp

Takk for alle råd og tips!

Ser greit ut dette. Veldig usikker på MT-2 som boost, men det er mulig den kan funke. Hvis ikke vil jeg anbefale Tommy-moddet BD-2 som er ypperlig som clean boost, og det finnes selvfølgelig også mange dedikerte boost-pedaler som er veldig bra uten at det koster skjorta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Ser du har fått mange gode svar allerede, men jeg kan jo tilføye det jeg ville sett på:

I mange oppsett finner man delay, chorus/vibe, vreng, booster, tuner og en wahwah. Det er i alle fall det jeg tenker på som det mest grunnleggende. Hvis man ikke har reverb i ampen, kan også en reverbpedal være nyttig slik at lyden ikke blir så tørr.

I oppsettet vil vel denne rekkefølgen være "normal" men det finnes ingen standarder. Det som høres best ut for deg, det er best!

Gitar > Tuner > Wahwah > Vreng > Booster > Filtereffekter (chorus/flanger osv) > ekko/delay > Forsterker.

Vreng: Her er det utrolig mye å velge i, gå i musikkbutikken og prøv det du synes ser tøft ut.

Tuner: Korg Pitchblack er bra.

Wahwah: Sjekk ut real mcCoy (www.vintagegitar.no)

Booster: Catalinbread Chili Picioso er genial, ellers er Durham Electronics SexDrive også en sikker vinner (www.vintagegitar.no)

Delay: Masse forskjellig.

Chorus: Har aldri satt meg inn i det.

Ellers kan jeg anbefale en god strømforsyning og et praktisk brett, det er alltid artig på konserter ol. Pedaler er GØY!

Mvh JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.