Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til pedalbrett


T-Bone

Anbefalte innlegg

Hei! For øyeblikket sitter jeg bare med en wah-wah og en dist.pedal.

Jeg har store planer om å få satt i sammen et bra men lite pedalbrett.

I hovedsak tenker jeg på å skaffe med en delay pedal. Er glad i å eksperimentere med sære lyder men budsjettet er ikke all verdens.

Grensa på en delaypedal ligger på rundt 2000,- Kom med forslag.

Hva slags andre pedaler mener dere er fornuftige å plassere på et lite brett?

Har tenkt litt på noe som fuzz factory for å leke/eksperimentere.

Som sagt - kom med forslag! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En delay er vel sjølvskreven på eit pedalbrett (?), og då vil eg anbefale noko so enkelt som ein Boss DD-3. Den har vel blitt meir som ein "industristandard", funkar som berre juling, og ikkje er den særleg dyr heller :)

Om du ikkje har ein god reverb på ampen din, kan det vel vere greitt med ein reverb-pedal også...

Endret av Chuck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fortelle hvilken amp du spiller på, kan sikkert hjelpe folk til å foreslå pedaler som kan passe.

Man finner uansett få pedalbrett uten en OD eller booster av noe slag....

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fortelle hvilken amp du spiller på, kan sikkert hjelpe folk til å foreslå pedaler som kan passe.

Man finner uansett få pedalbrett uten en OD eller booster av noe slag....

Bluesdriver med Tommy-mod, eller kva Audun? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette oppsettet fungere bra?

Gitar -> Boss MT 2 Keeley mod -> Dunlop Wah-Wah -> TC. Electronic Nova Repeater -> Marshall JCM 2000 TSL 602

Lurer på om jeg skal skaffe meg en tuner også. Kom med forslag til forbedringer og andre pedaler som er verdt å se på! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaring med Boss DD-20?

Ja, jeg har den, og digger den. Jeg liker den bedre enn Nova Repeater fordi du kan lagre inntil 4 oppsett på den. Den har også looper, noe som ingen av Nova-pedalene har...

Vil dette oppsettet fungere bra?

Gitar -> Boss MT 2 Keeley mod -> Dunlop Wah-Wah -> TC. Electronic Nova Repeater -> Marshall JCM 2000 TSL 602

Lurer på om jeg skal skaffe meg en tuner også. Kom med forslag til forbedringer og andre pedaler som er verdt å se på! ^_^

Jeg ville bytta plass på MT2 og wah, slik at wah står først. Det er den vanligste rekkefølgen, men gjør det du synest låter best. Av tuner vil de fleste anbefale Korg Pitchblack, som kjapt har blitt den nye markedsstandarden.

PS: Trenger du fortsatt MT2 når du har den ampen? Ville tro at den ampen der dekker vreng-behovet ditt ganske godt, og en skikkelig røramp vil sannsynligvis låte latterlig mye bedre enn en pedal? Om du isåfall kaster ut MT2 til fordel for amp-vreng, så ville jeg plassert delayen i ampens FX-loop, men satt wah og tuner før ampen.

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette oppsettet fungere bra?

Gitar -> Boss MT 2 Keeley mod -> Dunlop Wah-Wah -> TC. Electronic Nova Repeater -> Marshall JCM 2000 TSL 602

Lurer på om jeg skal skaffe meg en tuner også. Kom med forslag til forbedringer og andre pedaler som er verdt å se på! ^_^

Jeg ville hatt Wah'en før resten i pedalrekka. Når det gjelder tuner, anbefales Korg Pitchblack på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MT2 kan helt sikkert fungere som en brukandes boost. Skru DIST helt ned, kapp bort litt bass og kanskje littegrann diskant (etter smak), boost mellomtoneområdet noe (og prøv deg frem med MID FREQ til det låter bra). Deretter skrur du opp LEVEL til det låter knall... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.