Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Feitare" lyd i Strat`en?


Jens-K

Anbefalte innlegg

Sånn alt-i-alt er eg rimeleg godt fornøgd med Strat`en min, men etter at eg fekk lyd i Tele`n min (med hotrails) syns eg at lyden i Strat`en er litt pinglete... Har vurdert ein hotrail i bridgeposisjon, men syns dette vil øydeleggje "vintage-looken". Kva type single coils kan gje meg det eg er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en såpass dyr gitar- kanskje en SD rails er noe? Men ingen ting er irreversibelt, så da kan du jo sette inn en hotrail fra GFS og ta nøye vare på den originale pickupen. Da kan man jo uten problemer skifte tilbake.

Om eg skal ha ein rail "kastar" eg ikkje vekk pengar på ein SD når eg veit at GFS leverer vara så det held, for halve prisen :D Men som sagt, eg vil helst sleppe rails, då eg likar det "gammaldags" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg da har brukt en del tid på å "gitarnerde" på nettet, er jeg blank. Jeg har aldri sett en humbucker som ser ut som en klassisk singlecoil, etter det jeg kan huske. Det betyr ikke at det ikke finnes. Nå kan det jo tenkes at noen tilbyr en SC som skal låte som en humbucker, men jeg tviler på at noen har klart det. Og igjen fordi om jeg-- og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg da har brukt en del tid på å "gitarnerde" på nettet, er jeg blank. Jeg har aldri sett en humbucker som ser ut som en klassisk singlecoil, etter det jeg kan huske. Det betyr ikke at det ikke finnes. Nå kan det jo tenkes at noen tilbyr en SC som skal låte som en humbucker, men jeg tviler på at noen har klart det. Og igjen fordi om jeg-- og så videre.

Eg er ikkje ute etter ein humbucker som ser ut som ein single coil, men ein single coil som let "feitare" enn dei som står i gitaren min no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vet ikke jeg.. Hvis du vil beholde den klassiske look'en og vil ha en fetere bridge pickup ville jeg prøvd en SD SSL6 eller noe. Hvis du våger deg på en litt "anonymt utseende" rails så er jo sikkert Little 59 eller JB Jr gode kandidater. De kan du jo også splitte slik at du får en mer SC orientert lyd når du vil ha det.

SD koster jo noen kroner, men det er jo snakk om en enkelt pickup ? og det er jo en god gitar du har, så jeg ville kostet på den de kronene egentlig. Hvis jeg ønsket meg en strat med den typen lyd i alle fall da :) - Du sier jo at Tele'n låter fett, så da ville jeg beholdt strat'en intakt for mer klassisk SC lyd kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.