Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EMG på en Ibanez rg2550z


sanderm

Anbefalte innlegg

Hei dere! - Jeg har skikkelig lyst på 81-SA-60 oppsett på 2550'n min, og lurer på hvordan dette gjøres. Trenger jeg å skaffe ting i tillegg til pickupene, - pot'er eller hva som helst? Har halv-dreis på loddebolt og denslags, men er som sagt nyskjerrig på hva som eventuelt behøves i tillegg til pickupene og det som følger med. Bruker jeg original pu-switch..? - osv osv.

Takk på forhånd :)

Endret av sanderm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som alt du trenger følger med pickupene. Du trenger bare et 9V batteri, og du kan benytte switchen som sitter i gitaren fra før :)

Tror forresten du kommer til å bli mer fornøyd med 85 enn 81 i en såpass bright gitar. Har selv 85 i bridge på min Charvel, og det låter KONGE!

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt som alt du trenger følger med pickupene. Du trenger bare et 9V batteri, og du kan benytte switchen som sitter i gitaren fra før :)

Tror forresten du kommer til å bli mer fornøyd med 85 enn 81 i en såpass bright gitar. Har selv 85 i bridge på min Charvel, og det låter KONGE!

Så bra!! - Takk skal du ha :). Kanskje derfor jeg finner så lite dokumentasjon om dette på nett også da..

Takk for tips om 85 i bridgen. Har egentlig lite preferanser i så måte, synes de høres kule ut de fleste egentlig. Spesielt 60'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å takke for, kjøp heller en øl til meg :D 60 er råflott ja! Dersom jeg ikke selger Edwardsen min så skal jeg ha 81 og 60 i denne. :)

Da ble det 85-SA-60 gett. 5-7 dager på 60'n bare. Sound1. Bare å begynne å glede seg. - Øl ja, selvfølgelig. EMG og rosévin går ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å huske hvilke ledninger som skal til jack'en, så du slipper å bytte om som jeg måtte <_<

Du må/kan bruke original jack'en da denne er 'stereojack'

Lettere å bruke den som følger med, siden denne kommer ferdig tilkoblet battericlipen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jacken som sitter i gitaren din ikke er stereo, er det bare å handle ny. Stereo jacks som passer i RG finnes. Jeg har akkurat skiftet på min S.

Dette er stereo er det ikke? - tenkte på de 3 ørene, hvorav en er ubrukt og skriker etter batteri. (Kanskje?) :)

rg2550-orig-jack.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.