Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurderer innkjøp av ny amp


Boffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Architects brukte 6505 på Hove, du hørte selv hvor sinnsykt fett det låt. Samme med Black Dahlia Murder. Gå for 6505, alternativt Bugera 6260, som koster halvparten. Clean fikser du med Choruspedal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clean fikser du med Choruspedal ;)

Nuh vel. Hører mange sier dette, men jeg vil ikke akkurat påstå at det hjelper noe særlig. Og det er ikke alltid det passer med chorus heller, f.eks. bruker andre gitaristen i bandet mitt ALLTID chorus på cleanpartiene, og da blir det litt drøyt om jeg også skal bruke det.

ENGL-ampene får mye skryt for cleanlyden, men så låter vrengen i dem ræffhøl... Og da er man sånn ca. like langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuh vel. Hører mange sier dette, men jeg vil ikke akkurat påstå at det hjelper noe særlig. Og det er ikke alltid det passer med chorus heller, f.eks. bruker andre gitaristen i bandet mitt ALLTID chorus på cleanpartiene, og da blir det litt drøyt om jeg også skal bruke det.

ENGL-ampene får mye skryt for cleanlyden, men så låter vrengen i dem ræffhøl... Og da er man sånn ca. like langt :P

Itte i Savage 120, er jo den som Tore bruker på Conceptionskivene you know :)

5150 er uansett en sinnsykt tøff metalamp.

Har ikke sett så mange av de brukt den senere tid, men kjøpte min mint blockletter 5150 for 3500,-, det var et OK kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Itte i Savage 120, er jo den som Tore bruker på Conceptionskivene you know :)

5150 er uansett en sinnsykt tøff metalamp.

Har ikke sett så mange av de brukt den senere tid, men kjøpte min mint blockletter 5150 for 3500,-, det var et OK kjøp!

Ja, stemmer det. Men det er vel en gammel modell, altså ikke representativ for de nåværende ENGL-ampene? ;)

(OK, så er jeg kanskje litt FOR glad i å disse ENGL... :D )

Har du den fortsatt så kan du jo selge den videre til meg for samme pris eller mindre... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det. Men det er vel en gammel modell, altså ikke representativ for de nåværende ENGL-ampene? ;)

(OK, så er jeg kanskje litt FOR glad i å disse ENGL... :D )

Har du den fortsatt så kan du jo selge den videre til meg for samme pris eller mindre... ;)

Stemmer det, og ifølge T Newton låter gamle Engl amper bedre en dagens.

Han vet vel sikkert litt hva han prater om!

Har den nok ikke lenger..

Alt av amper ble solgt når Axe-FX`n kom ihus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp et tilbud om en Splawn Nitro til 10k. Fet lyd utifra youtubevidsa, men 10k er litt for mye til at jeg korter ned "undersøkelsestiden" min for å kjøpe en.

Har til og med sett 6505 gå for 5000. Så det er bare å vente til det dukker opp en på brukmarkedet, som ikke tar noe lang tid vil jeg tro. Mtp økonomien nå til dags. Måtte selv kvitte meg med min Powerball... Tror ikke du hadde sett tilbake om du hadde kjøpt deg en 6505. Topp amp!

Hvis jeg ser en til den prisen vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre :P

Architects brukte 6505 på Hove, du hørte selv hvor sinnsykt fett det låt. Samme med Black Dahlia Murder. Gå for 6505, alternativt Bugera 6260, som koster halvparten. Clean fikser du med Choruspedal ;)

6505 låter defintivt rått! De brukte såvidt jeg vet den på Ruin-skiva, og det albumet har noen av de feteste gitartonene jeg noensinne har hørt. Clean fikser man som sagt med ørlite chorus og andre fine og søte effekter. Har sett et par videoer på youtube med veldig god 6505 cleanlyd.

Nuh vel. Hører mange sier dette, men jeg vil ikke akkurat påstå at det hjelper noe særlig. Og det er ikke alltid det passer med chorus heller, f.eks. bruker andre gitaristen i bandet mitt ALLTID chorus på cleanpartiene, og da blir det litt drøyt om jeg også skal bruke det.

ENGL-ampene får mye skryt for cleanlyden, men så låter vrengen i dem ræffhøl... Og da er man sånn ca. like langt :P

Jeg er litt enig, bortsett fra at jeg synes Engl låter veldig bra, det er bare det at det ikke er den lyden jeg er ute etter per i dag.

Itte i Savage 120, er jo den som Tore bruker på Conceptionskivene you know :)

5150 er uansett en sinnsykt tøff metalamp.

Har ikke sett så mange av de brukt den senere tid, men kjøpte min mint blockletter 5150 for 3500,-, det var et OK kjøp!

Hah! Jeg skjønner ikke hvordan folk kommer over disse kjøpene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp et tilbud om en Splawn Nitro til 10k. Fet lyd utifra youtubevidsa, men 10k er litt for mye til at jeg korter ned "undersøkelsestiden" min for å kjøpe en.

Hah! Jeg skjønner ikke hvordan folk kommer over disse kjøpene :lol:

Eh? GOGOGOGOGOGOGOGOGOGO! Tror ikke du finner noe du bli mer tilfreds med enn en Splawn Nitro, for å være helt ærlig. Sinnsyke forsterkere. Synes du burde kjøpe den, jeg.

Jeg fikk bytta min gamle Peavey JSX mot en Bogner Uberschall. Uten mellomlegg. Synes i grunn det er en handel som bør gå inn i Guiness rekordbok :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10k er mye penger, og er ikke en avgjørelse jeg klarer å gjøre på et par dager, i hvert fall.

Hva slags stand er den i? Hvis du ikke digger den kan du prøve å være litt sneaky, og legge den opp på Finn.no for 12k, som fortsatt er en relativt god pris for en Nitro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bytta min gamle Peavey JSX mot en Bogner Uberschall. Uten mellomlegg. Synes i grunn det er en handel som bør gå inn i Guiness rekordbok :lol:

Den kan jeg si meg enig i :) Fin fin byttehandel det der!

Må si meg enig at Splawn er skikkelige kvalitetsamper, men som trådstarter kunne ikke jeg tatt den besluttelsen BARE på videoer på youtube. Men er for all del en mulighet i framtiden. Vurderer heller en Peavey eller en ny ENGL til neste amp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan jeg si meg enig i :) Fin fin byttehandel det der!

Må si meg enig at Splawn er skikkelige kvalitetsamper, men som trådstarter kunne ikke jeg tatt den besluttelsen BARE på videoer på youtube. Men er for all del en mulighet i framtiden. Vurderer heller en Peavey eller en ny ENGL til neste amp :)

Men... men... men... Det er en Splawn, for faen! Vent litt, så skal jeg se om jeg finner noen andre lydklipp, som ikke er youtubevideoer.

Nitro uten noen form for boost: http://www.soundclick.com/bands/page_songI...;songID=6133615

Nitro, cleanboost med Maxon OD9: http://www.soundclick.com/bands/page_songI...;songID=6630795

Samme som over: http://www.soundclick.com/bands/page_songI...;songID=6631258

Endret av alexi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.