Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blue Audio - sånn er ståa!


Tommy

Anbefalte innlegg

Viser til mine forrige tråder ^_^

Begynner å likne på noe nå. Hjemmeside er like rundt hjørnet, diskuterer med meg selv (og Patrick forsåvidt) om vi skal opprette foretak (DA) eller ikke, har 10 OD250 kit til salgs om veldig kort tid (deler ble bestilt i går), med en veldig godt forklart how-to, samt en veldig hyggelig pris.

Av bokser, har jeg en 30 stk her nå, i litt forskjellige varianter, alle riktignok i 1290-størrelse (110x60x27mm). Har i hvit, gul, rød, rosa, og kopper-farge. Rød er i hovedsak tenkt til fuzz (skal lage en til kake på forumet her, bl. a.) Fargene er ufattelig fete, stort knæsjere får du det ikke. Elsker de rosa boksene, tror godeste mr. Euphor kommer til å digge dem :lol: . Har en god haug ulakkerte bokser også. Virker som en veldig ålreit overflate å lakkere på selv!

Såfremt delene mine blir sendt i nærmeste fremtid, har jeg dem forhåpentligvis innen 2 uker, og vil kunne være klar til å sende ut kit innen 3. Er VELDIG på tide å få ræva i gir på dette nå, synes selv disse kitene har tatt alt for lang tid. Er dog en økonomisk grunn til dette. Så fort ting blir solgt videre, og vi får litt omsetning, kan vi ta inn flere deler/kit, og ting vil da gå mer og mer av seg selv (så fremt dette er noe folk viser interesse for).

På sikt satser vi på å bli enerådende leverandør av gitar- og effektpedal-elektronikk. Motstander, kondensatorer, dioder, transistorer, IC'er, jacker, switcher, potmetere, bokser, LED's, osv osv. Dette er dog en stund frem i tid, da det kreves en del penger for å ha et så omfattende varelager oppdatert til enhver tid. Tanken er også å kunne tilby komponenter enkeltvis (så du slipper å kjøpe 100 av den og 100 av den) til en rimelig penge. Rask leveringstid, kjapp svartid på mail, og sist men ikke minst, kommunikasjon på norsk! :P En telefonsamtale er heller ikke meg imot! Har som mål å sende ut lagerførte varer i løpet av neste virkedag etter mottatt bestilling. Men som nevnt, dette er frem i tid. Nå i første omgang, for å få i gang litt omsetning, blir det å konsentrere på kit.

I starten vil hjemmesiden inneholde oversikt over lagerførte varer, og oppdateres gjevnlig med informasjon/nyheter. På sikt er planen å få inn en nettbutikk, en rimelig omfattende seksjon med lydklipp, og en egen del dedikert til modding av pedaler. Kommer etterhvert til å selge pakker med de komponenter du trenger for å modde en pedal, medfølgende instruksjoner.

Så fort jeg får tilgang på etseutstyr (dvs når skolen starter), vil jeg lage prototypen av en fuzz ala Fuzz Face/Tone Bender (som forsåvidt skal til kake), og den vil da også etterhvert bli tilbydt som kit.

Som noen av dere sikkert har fått med dere, har jeg også moddet og reparert noen pedaler. Reparerte P90'en til kake, har moddet Chuck og Audun sin BD-2, samt Audun sin SD-1. Håper dere er fornøyd med resultatet! Reparasjon av effektpedaler er noe jeg gjør rimelig (dog med overhengende fare for litt ventetid, da det kan være komponenter jeg ikke har akkurat her og nå), og dette gjelder også modding. For å modde en hvilken som helst Boss pedal, har jeg sagt 250 kr inkl frakt. Dette skal være en veldig overkommelig pris! Per dags dato er det BD-2, SD-1 og DS-1 jeg har hands on erfaring med. Gi lyd ifra deg om du har noen andre pedaler, så får du et svar på om dette er noe jeg kan forbedre lyden i.

Takk for at du tok deg tid til å lese, og jeg håper at dette vekker interesse, sånn at folk får opp øynene for hvor morro det virkelig er å bygge effektpedaler selv! Hele tanken med denne idéen er å få delene som trengs til GDS-prosjekter lettere tilgjengelig. Det skal ikke være nødvendig å måtte handle fra utlandet for å få tak i sånne ting for en overkommelig pris!

Åpner også for reservasjon av de 10 kitene som blir lagt ut for salg i nær fremtid!

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil ha en rosa!

Har ikke noe stress, så om 10 andre har det travelt kan jeg godt dyttes ned på lista. :)

Du har på en måte allerede en plass på lista. Var med deg i tankene at jeg bestilte de rosa boksene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Størrelse på boks er ikke 1290, men B.

Og dere mener vel 1590 og ikke 1290?

Boksene jeg har nå heter 1290NS. Mulig det er samme greia som B, det har jeg ikke undersøkt

1590 er vel BB-størrelse? Den har jeg ingen av enda. Er 12090/B OD250 og Fuzz skal inn i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1590 er Hammond's måte å si at det er litt annen form på boksene. Det finnes 1590B og 1590BB, jeg har aldri hørt om 1290... Men det er nok mye jeg ikke har hørt om :P

EDIT: "1290NS similar to the Hammond 1590B. Ready to drill and assemble. 4.37" X 2.37" X 1.07" ", ja har du sett :D

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har OD250/Dist+ kit for salg nå!

450 kr for pedal i kitform, 600 montert. I tillegg 50 kr i frakt, da som A-post smartkonvolutt m/ bobleplast. pleier på å være i postkassa neste virkedag!

Fargene hvit, rosa (1 stk ledig her), og kopper kan fåes uborret, mens de nevnte pluss gul fåes med hull borret! Størrelse, farge og plassering på LED, samt om du vil ha borret til 9V er selvfølgelig valgfritt. Har også en rød boks (ferdig borret), der førstemann til mølla gjelder. Har dessverre ikke kamera til å ta bilder av disse med, men fargene er INTENSE! :D

Alt du trenger, unntatt loddebolt, loddetinn og arbeidsvilje, følger med. How-to med tegning over hvordan det skal kobles, samt komponentliste, og evt mods sendes for tiden på mail. Har ikke mulighet til å printe ut per dags dato, dette kommer etterhvert.

Festeanordning, samt skruer, til å feste PCB følger selvfølgelig med, og kan også lime fast denne for deg.

Knotter fåes i svart, blått, oransj, eller kremfarget, av denne typen:

Black%20Knob.jpg

Liste over det som er inkludert:

Chassis

PCB m/ festebrakett (ordentlige greier, med påskrift for plassering av komponenter, og loddemaske på begge sider)

Switchcraft jacks

potmetere

3PDT fotswitch

Ledning (sort, hvit, og rød)

Motstander, kondensatorer, dioder, og IC

Evt da 9v-jack

9V-batteri er ikke inkl, dette finner du på nærmeste butikk inntill videre ;)

Ta kontakt per PM, eller (helst) send en mail på junse@bbnett. Svarer også gledelig på telefon 97687582!

Sendes ut på Mandag morgen (v/ montering Onsdag), og lander da i din postkasse antageligvis allerede Tirsdag!

For å si det sånn, jo flere som handler disse kitene, desto fortere klarer jeg å klemme ut litt heftigere saker. Trenger å få litt omsetning for å få råd til innkjøp av flere kits!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg desverre for mange gode OD pedaler, men så fort du har en mer dist orientert eller noe annet morro på lager så skal det nok handles :) Eventuelt kan du jo demonstrere en 250 med en så god mod at jeg bare må ha den ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. er dette en grei måte å lære seg å håndtere en loddebolt ordentlig på? :P

Så lenge du ikke har pølsefingre, og et multimeter på størrelse med et balltre, er dette fullt overkommelig. Følger med veldig grei og oversiktlig tegning på hvordan dette skal kobles! :) Er vel et av de enklere pedalbyggene, tør jeg påstå. Fuzz Face er muligens litt enklere, men den kommer ikke i salg før jeg har solgt minst 10 av disse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal kjøre fuzz face; så kjør Ge-versjonen på turret-brett! Vintage MOJO!!!

Nope, skal bruke PCB i den også. Men Germanium-transistorer blir det selvfølgelig! Hadde det vært hørbare forskjeller, skulle jeg gjerne brukt turret, men det er mer pes for folk som ikke har så peiling :)

hele greia med dette her er at det skal være lettvint å slenge sammen, til en veldig rimelig penge! ;)

Bilder av OD250-kitet, med de forskjellige fargene på både bokser og knotter kommer i løpet av de nærmeste dagene. Venter bare på sola :)

Endret av Tommy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.