Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God pop


LilleLars

Anbefalte innlegg

Morsom definisjon på pop.

Selv er jeg veldig glad i Lily Allen, Marit Larsen, Briskeby, Cardings.. Går generelt mye i damevokal når det kommer til min smak i popmusikk.

Popmusikk treng jo ikkje vere polert listepop. Kan fint lage popmusikk som er eksperimentell og "bråkete", til dømes har "Loveless" av My Bloody Valentine lag på lag med forvrengt og "støyande" elgitar, men låtmaterialet er jo i utgangspunktet søte poplåtar.

Forøvrig liker eg også godt Marit Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke helt hvorfor John Mayer er pop? Musikken hans er jo veldig gitarbasert, i tillegg til Jimi Hendrix-inspirert. Kanskje litt på grensen til pop, men jeg synes nå det blir feil å plassere han sammen med Alicia Keys, Kurt Nilsen og annet ræl.

Michael Jackson er forøvrig i en klasse for seg når det kommer pop.

Sånn som noe av det han har spilt går under blues- rock sjangeren...

Men synes noe av det også går under Singer/Songwriter sjangeren, så er litt oppå hverandre.

De fleste har forskjellige definisjoner, men synes han går over i flere og er innom pop også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Mayer starta som en bluesgitarist, og ikkeno tvil om at det er han dyktig til. Men Syns det blir feil å sette han i noen annen bås enn pop-musikk.

Popmusikk kan også være gitarbasert.

Popmusikk treng jo ikkje vere polert listepop. Kan fint lage popmusikk som er eksperimentell og "bråkete", til dømes har "Loveless" av My Bloody Valentine lag på lag med forvrengt og "støyande" elgitar, men låtmaterialet er jo i utgangspunktet søte poplåtar.

Forøvrig liker eg også godt Marit Larsen.

Selvfølelig trenger ikke pop være polert listepop. Det var ikke det jeg sa. Selv vil jeg ikke karakterisere MBV som pop-musikk.

Det går vel under post-punk, alternativ rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Mayer starta som en bluesgitarist, og ikkeno tvil om at det er han dyktig til. Men Syns det blir feil å sette han i noen annen bås enn pop-musikk.

Popmusikk kan også være gitarbasert.

Selvfølelig trenger ikke pop være polert listepop. Det var ikke det jeg sa. Selv vil jeg ikke karakterisere MBV som pop-musikk.

Det går vel under post-punk, alternativ rock.

Loveless toppa jo listene i UK da den kom.

God pop:

Beach Boys - Pet Sounds

Zombies - Oddessey and oracle

Flaming Lips

The Smiths

Animal Collective

Simon & Garfunkel

Pavement

bob hund

Feist

The Las

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bat For Lashes

Jeff Buckley

Metallic Falcons

My Brightest Diamond

Har også hørt en del på disse, men ikke så mye i det siste:

Lilly Allen

Minor Majority

Wolfsheim

YUI

En del av disse kan puttes i andre sjangre også, men sånn er det jo ofte med pop.

Skal sies at pop ikke akkurat er sjangeren jeg hører mest på, men de to første jeg nevnte er vel blant topp ti om ikke topp fem på lista over favorittartister.

Så er kanskje noe å sjekke ut for de som ikke er så kjempeglad i pop til vanlig.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av mine pop-favoritter:

Beatles, Beach Boys, The Zombies, The Left Banke, Harry Nilsson, Simon & Garfunkel, Elton John, Kate Bush, Michael Jackson, XTC, Jellyfish, Ben Folds, Elliott Smith, Rufus Wainwright og Belle and Sebastian. Av norske artister har jeg blant annet stor sans for Sondre Lerche, Marit Larsen, Thom Hell og Susanne Sundfør.(For ikke å snakke om DeLillos!) Listen min er større enn denne, men det er dette jeg kommer på i farta. Jeg er veldig glad i popmusikk.

Endret av Gersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.