Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Perfect Pitch


Sortulv

Anbefalte innlegg

Husk bare å ikke øve MER enn det som blir anbefalt (ca 20min om jeg ikke husker feil). Da trettner øret og resten av øvingen gjør ingenting godt. Og ikke gå raskere fram enn det som blir anbefalt heller. Når han sier "dette skal du øve på i en uke før du lytter videre på Masterclass" så gjør det. Jeg har gjort feil på begge disse punktene, og stagnerte. Begynte HELT på nytt og fulgte planen fast: Plustelig kunne jeg høre alt mye bedre enn før. Småting man egentlig ikke legger merke til, intervaller ble tydeligere... Kanskje jeg skulle begynne igjen? Noe fett med absolutt gehør!

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette høres jo utrolig heftig ut, Kristoffereide! Jeg har tenkt litt over dette nå om dagen, og som musiker, er vel absolutt gehør en av de viktigste egenskapene du kan ha...

Noen påstår jo å mene at dette er noe du må ha fra fødselen av, men hva om faktisk ALLE har dette fra fødselen av? Naturligvis må det jo trenes opp, og du må legge inn den tiden som trengs på det, men om du virkelig VIL, kan ingenting hindre deg fra å få Perfect Pitch.

Gitarlæreren min sa her om dagen at han var svært skeptisk til dette kurset, og til alle andre amerikanske CD/DVD kurser hvor de påstår at du skal kunne oppnå "dette og dette" i løpet av en viss tidsfrist.

Men det er jo verdt å merke seg at du faktisk får pengene dine tilbake om du ikke merker noen forskjell etter å ha fullført kurset.

Jeg må definitivt sjekke dette opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med det, men krever jevn øving! Merker ørene åpner seg for nyanser i tonene :D

Film og musikkbiblioteket hadde det til utlån i Stavanger, tips for de som bor der!

Endret av Stibanez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jøss, dette høres jo utrolig heftig ut, Kristoffereide! Jeg har tenkt litt over dette nå om dagen, og som musiker, er vel absolutt gehør en av de viktigste egenskapene du kan ha...

Relativt gehør er av kritisk viktighet. Absolutt gehør, not so much, skjønt det sikkert kan være en fordel i noen henseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.