Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk gitar


drazyc

Anbefalte innlegg

Hei igjen! Er så langt veldig fornøyd.Det var deilig å spille på en gitar i ro og mak med fantastisk lyd og rene strenger!

Noe spesielt du tenker på med setup av hals? Alt ser ok ut for meg, men det kan vel hende at jeg endrer mening etterhvert :-)

Tenkte på nettopp det phatman skriver, at alle gitarer blir påvirket av fuktighet temperaturendringer o.l. Gitaren var perfekt justert da den var i butikken, men om noen måneder er det mulig den trenger en liten justering igjen, som alle andre gitarer. Hvis du ikke er komfortabel med å gjøre det selv, eller vil vite hvordan kan du bare stikke innom.

Jeg pleier å la klesstativet henge til tørk ved siden av gitarstanden min om vinteren og det funker bra nok for meg(såfremt du ikke vasker klær annenhver måned eller noe i den duren.)

Ikke dumt egentlig... ;)

Nja- luftfukter, jeg har en fra Biltema, koster under tre hundre kroner,

Ikke ueffent dette her, og noen kreative andre forslag også, men du får jo også en helt ny planet waves luftfukter for gitar til 190kr, og de er jo veldig gode. Bare for å spare seg for bryet tenker jeg. ;)

Ha en strålende kveld folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, skulle jeg handle sånne planetwaves til gitarene mine, ville jeg vel rundet seks tusen.

For 6000kr får du 31 stykker. Regner med at du ville fått en del kvantumsrabatt så du hadde fått ihvertfall 40. Når du da også tar med i beregningen at luftfukteren aldri skal sitte i mer enn 50% av tiden vil du da kunne fukte 60-100 akustiske gitarer på det budsjettet. Jeg håper inderlig du ikke har så mange gitarer. :P

Men kan jo si meg enig i at hvis man har mange gitarer så er det greiere å fukte hele rommet. Vi har jo en haug av gitarer i butikken vår, men fordi vi ikke har mulighet til å kontrollere luftfuktigheten i lokalet bruker vi fuktere i gitarene om natten (selvfølgelig bare hvis luftfuktigheten i rommet tilsier at vi skal det). Litt ekstra jobb, men bedre enn å la dem tørke ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.