Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarer med aluminiumshals?


Ataxia

Anbefalte innlegg

Har iløpet av de siste årene lagt merke til at mange av mine helter(Lee Ranaldo, Stephen O'Malley, Efrim Menuck) bruker Travis Bea-gitarer med aluminiumshalser.

I tillegg til Travis Bean(som koster en formue) så har vi også bl.a gamle Kramer-gitarer, Electrical Guitar Company og Bastin-guitars som lager gitarer med halser(noen også kropper) av aluminium.

Noen som har prøvd en slik gitar? Fordeler/ulemper med aluminiumshals?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en eldre Kramer med aluhals. Den var riktignok delvis i kamuflert i treverk. Det jeg fikk høre var fordelen (fra eier) var mindre problemer ved varierende temperatur. Stabilitet. Dog, metall reagerer i likhet med tre, men ikke i like stor grad. Ulemper aner jeg ikke. Men noen vil sikkert si at tonen blir annerledes, det kan jo også være bra. Smak og behag. Tror en aluhals duger like bra som det meste annet som duger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en Kramer V-bass med aluhals for mange år siden. Er så lenge siden at jeg ikke kan huske så mye av intrykket, men jeg husker i hvert fall at det er den mest ustabile gitaren jeg har spilt på, mulig det hadde noe å si med formen på kroppen, ikke vet jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en Kramer V-bass med aluhals for mange år siden. Er så lenge siden at jeg ikke kan huske så mye av intrykket, men jeg husker i hvert fall at det er den mest ustabile gitaren jeg har spilt på, mulig det hadde noe å si med formen på kroppen, ikke vet jeg....

Ustabil på hvilken måte? Dårlig balanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.