Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GummiTZ [27.07.2009]


GummiTZ

Anbefalte innlegg

Regner med jeg kommer.

Kan ta med fuzzene mine for litt GAS-inspirasjon?

Bring it! :P

Fett utstyr, men hva skjedde med e906'n egentlig? Syns å huske at du var mer begeistra for den enn du var for sjuogfemtien.

Det er riktig at jeg liker e906 bedre, men jeg trengte to mikker til å dekke begge elementene (V30 + G12H). Jeg ble ikke fornøyd med å mikse e906 med SM57, mest på grunn av faseproblematikken som oppsto da jeg ikke fikk plassert mikrofonene godt nok i forhold til hverandre på stativene jeg bruker (amp-clamps). Da jeg ikke ville ta meg råd til å kjøpe en e906 til med tilhørende stativ-adapter (eller helt nye stativer), så ble det en ekstra SM57 istedet. Mulig jeg skifter til 2stk e906 en gang i fremtiden når jeg har råd, og samtidig finner en god stativ-løsning for dem... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edwards-gitaren har tykkere hals enn Eclipse, og er derfor nærmere "gibson-land". Den er ikke like tykk som 50's halsene jeg kjenner igjen fra originale Les Pauls, men ikke langt ifra heller. Iogmed at Edwards-halsen har klar lakk og Eclipsen hadde matt lakk, så har nok også det noe å si for spillefølelsen, men uansett så tok det ikke lang tid å venne seg til den tykkere halsen (og klarlakken, som jeg var veldig skeptisk til før jeg bestilte). Uvant i starten såklart, men nå merker jeg ingenting til noen av delene og spiller som før. :)

Liker også at gitaren er tyngre og har tykkere kropp. Føles mer "mandig" på en måte... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har du ikke strømforsyningen under brettet ditt? Mye cleanere utseende :)

To grunner:

1. Jeg får mer ledig plass på brettet, som ikke er bra for oss som lider av tidvise GAS-tilbakefall.

2. Jeg føler at forsyningen er "tryggere" på oversiden, kjappere å koble om kabler om en av utgangene skulle streike osv. Og så har brettet heller ikke hull til strømkabelen (dette er det gamle brettet uten feste på undersiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.