Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe gitarkropp


ØysteinH

Anbefalte innlegg

Sjekka litt i mailarkivet mitt, og den gangen jeg ville ha Explorerbyggesettet Vampyro kjøpte ( :P ) forhørte jeg meg litt rundt. Fikk dette svaret fra en billakkerer:

Hei. Det går greit å lakke den. Jeg regner med at det re klarlakk på den fra før. du må regne mellom 1500-2000 kr. Vi kan ta det med en gang på nyåret ! Bare ring å avtal tid. Godt nytt År..

Var jo ingen klarlakk på den, så han her tipper jeg skulle hatt 1500kr for å fikse det. Men tror jaggu jeg sendte mail til en lakkeringssjappe i Bergen, så vet ikke hva prisene her i Asker er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, lattis. Men tror faktisk jeg kjenner en som har et lakkerings verksted, så skal sjekke med han.

Hvis ikke så vet jeg nesten ikke hva jeg gjør. Er sykt keen på en RR Gitar med Fast Bro, men har ikke 24 000 kr/14 000(for Matt Tuck Sig) å bruke på ny gitar. Så er sykt keen på å sette sammen en gitar selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis grunnen din til å sette sammen en gitar selv i første rekke er å "spare penger", vil jeg faktisk gå så langt som å si at du bør tenke grundig over det en gang til. Man sparer ikke mange kronene på å fikle sammen en gitar selv.

Det blir omtrent som å kjøpe en bil i deler og sette sammen på egen hånd. Det blir ikke billigere, og resultatet, særlig første gangen man prøver, har man ingen garanti for.

Er motivasjonen "kroner", har du kanskje ikke verken interessen, tålmodigheten eller lysten som skal til for å få til et bra resultat. Jeg kjenner ikke deg, og det er ikke meningen å fornærme eller forhåndsdømme, men det er kun ment som et vennlig råd. For oss amatører tar det masse tid å bygge en gitar. Veldig mye tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner på en måte hva du mener og grunnen er ikke bare fordi jeg har lyst til å spare penger. Men at jeg rett og slett ikke har funnet en RR i Hvit med Fast Bro til den prisen(eller under 13 000, for den saks skyld). Så det er mest det at jeg har VELDIG lyst på en slik gitar, men ikke har nok spenn til å kjøpe en ny en. Men som sagt, det er bare noe jeg vurderer, hvis det viser seg at det er mye mer stress enn det jeg trodde så kommer jeg nok heller til å nøye meg med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12K er ganske mye mer enn det jeg har tenkt til å bruke. Hvis jeg bygging er stress så får jeg kanskje bare nøye meg med en LTD EC-500 i OW <_<

Orker ikke enda en gitar med Floyd Rose så må nesten ha en med fast bro, hvis ikke så hadde det jo kanskje vært enklere å finne en billig RR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.com/SSH-Guitar-Body-Q-Mode...id=p3911.c0.m14

Billigere finner du det ikke! Er vel ikke helt soloist, men temmelig nærme.

Var faktisk jævlig billig, men likte ikke akkurat helt grønnfargen. Lakkerte nettopp en gitar helt svart for første gang, som ga et ganske bra resultat, og til den prisen er jeg villig til å gjøre det en gang til. Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.