Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Montere Piezo?


oystein1988

Anbefalte innlegg

Funnet ut en del ting tror jeg.... Hvis man bruker den preampen til Fishman PowerBridge, altså den som heter Fishman Powerchip, så trenger man ikke stereo kabel, og to forksjellige amper.

Så nå gjenstår det bare å kjøpe fishman piezoen, og powerchipen, så skal den lokale gitarsjappa montere hele dritten i gitaren min for ca 7-800kr sa han :)

• Active Setup - Powerchip

With our onboard Powerchip, you can mix and combine both the Powerbridge™

and magnetic pickups (on the guitar) and plug right into a single channel guitar

amplifier. You can also instantly split signals by simply changing to a stereo

cable or stereo "Y" cable.

forresten, 4000kr koster det på luthman, og 1800 ferdig fraktet fra ebay ;)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å kjøre i stereo. Jeg har en S- Ibanez med to jackutganger. Man kan bruke den med bare en, og blende sammen signalet fra de magnetiske og piezoen. Min gitar har altså muligheten for begge deler. Det er en miniswitch som velger mellom denne typen konfigurasjon/utgang.

Okay, men på den ene utgangen, kan du velge å ikke blende signalet også? altså velge å enten bare ha magnetic eller bare ha piezo? Det er det jeg vil oppnå, bruke vanlig mono-jack inn i en forsterker, også velge mellom piezo, blandet og magnetisk med e 3-veis bryter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.