Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Buffer i pedaloppsettet mitt


Watha

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat skaffa meg Pedaltrain 1 (?) og endelig fått litt system på pedalene mine, som hittil har blitt med meg på konserter i Rema 1000-poser...

Til poenget: Jeg leste nettopp den kabel & true bypass-artikkelen, og ble oppmerksom på noe jeg aldri har tenkt over før; buffer. Og sånn jeg ser det så er oppsettet mitt langt fra optimalt mht det. Her er det, kom med forslag til endringer:

- Carvin med passive originale mic'er (som sparker som bare juling), Gibson Les Paul.

- Dunlop Hendrix-wah

- Coron DC868 Flanger

- Digitech Whammy

Effektsløyfa, til en Marshall JCM 2000, DSL:

- Fulltone Fat Boost (denne låter fetere foran amp'en, men bruker ampvreng som er litt for metta til at jeg får noe særlig VOLUMøkning, så for solobruk så står den HER for å dytte meg over kanten)

- Boss GE7 (eq)

- Boss DD3 (diskret solodelay)

- Boss DD5 (med tap, til swells og flerstemtspilling)

Hva tror folket om signaltap i denne kjeden? Er det et buffer i den EQ-pedalen kanskje? Hadde det isåfall hjulpet meg å plassert den først? Må innrømme at jeg ikke har kosta på meg noe over snittet med kabler. Er det noen patchkabler som anbefales eller som jeg bør styre unna?

Hvis noen etterlyser tuner, så bruker jeg ikke sånt. Gitaren var stemt da jeg kjøpte den. (Au, Malmsteen-vits...) Neida, tuller bare, har den klipssaken til Har-glemt-navnet, som festes på gitarhodet. Funker fjell.

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.