Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med bridgepickup og Floyd Rose


scarcarous

Anbefalte innlegg

Jeg har en Floyd Rose Pro og lurte på om jeg kunne kjøpe en helt vanlig humbucker til bridgeposition i steden for en trembucker?

Har det noen stor forskjell egentlig? Tenkte jeg skulle sette inn en Seymour Duncan SH-5 i bridge, men må jeg ha en Seymour Duncan TB-5 i steden?

Jeg leste et sted at Floyd Rose Pro hadde mindre distanse mellom strengene og kunne derfor passe en vanlig humbucker.

Trembucker er vel også det man kaller F-spaced (?)

Håper noen kan hjelpe meg her.

Mvh. Ossy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg klar over, men er det sant at FR Pro er mindre i strengedistanse og jeg bare kan bruke en vanlig humbucker?

Har det egentlig mye å si? Er det virkelig så stor forskjell?

Ja, jeg vet, jeg kan jo kjøpe noe som EMG, men er ikke helt sikker på om EMG ville passe min stil.

Jeg skal bruke det til Hard Rock og Rock (veldig liten sjanse for at jeg bruker det til Metal og sånt), men da tenker jeg noe i Van Halen og TNT sin dur. Altså '80/'90talls rock.

Mvh. Ossy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som SH-5 TB-5 er samme pickupen med unntak av bredden. Så dersom du ikke har en SH for hånd kan du jo like gjerne kjøpe TB'en.

Men er ikke noe særlig forskjell i lyden om du putter en smal pickup i en gitar med vib. Du mister kanske litt signal spesielt på tykkeste og tynneste streng, men dette kan kompanseres noe ved å skru de yterste 'magnetskruene' litt ut om du føler de blir litt svake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du bestiller floyd rose for seg selv kan du vanligvis velge mellom 3 forskjellige strengedistanser, men det blir vanskelig om du har en montert på gitaren allerede

Kan man velge mellom tre strengedistanser på broen? JEg trodde man kun kunne bestemme på lockingnuten. Jeg hadde enten bestilt EMG eller en F-spaced/trembucker. Ellers så risikerer man at noen av strengene kommer utenfor sin riktige plass på pickupen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.