Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hammer-on spørsmål


Dave_Murray

Anbefalte innlegg

Spill en åpen streng, press ned strengen på 2. bånd uten å slå an med plekteret en gang til. Dersom du får litt lyd er du på riktig spor. :)

For å få mer lyd må du hamre kjappere - bruk kortest mulig tid fra du ikke berører strengen til den har kontakt med båndet. Du trenger ikke bruke mye krefter. :) Viktig å ikke løfte bort fingeren du hamrer på med.

Så... For å treffe det båndet du vil treffe. Hold begge hendene dine foran deg med god avstand imellom. Rett pekefingrene mot hverandre, se på den ene, prøv å flytt den du ser på mot den andre. Sjansen er ekstremt stor for at du bommer. Se derimot på den du skal treffe, og du har et treff. :) Slik er det med gitarspill også. Se på det båndet du skal treffe. (Gjelder både på lange slides og alt som innebærer store forflytninger.) Fokuser på treffpunktet. Det er mitt beste tips for å hamre på på riktig bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest innlegget ditt så tenker jeg at jeg bommer på hammer-on pga at jeg tar fingern for langt bort, noe som gjør at jeg må flytte ringfingeren mye lengre.. Litt kronglete setning..

Det beste er vel å ikke ha for lang avstand mellom fingern og det båndet jeg skal hamre på? Slik at man kan spille raskt blant annet, eller er jeg helt på vidda her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kronglete setning ja... Du trenger ikke flytte den fingeren du allerede har på strengen. Dersom ringfingeren ikke helt rekker bort, må du kanskje bruke lillefingeren. Jeg foretrekker å ha en finger på hvert bånd, avhengig av hva jeg spiller. Hva som passer deg må du nesten finne ut selv. :) Alt du behøver å bevege er den ene fingeren som skal hamre ned på strengen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.