Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Expression-pedal


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte for kort tid siden en Line 6 MM4, og vil ha expression-pedal for å styre tempoet på tremoloen(osv.). Det jeg ikke finner ut av er om det går an å ta hvilken som helst expression-pedal som er laget for gitar, eller om jeg må kjøpe den spesielle Line 6 pedalen.

Hvis noen vet det, blir jeg glad for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel i teorien være mulig med en hvilken som helst expression-pedal.

Eneste de kan ha tullet med er polariteten på pedalen (kan være motsatt av alle andre sin løsning), men den enkle løsningen er å ha en "krysset" jack-kabel som snur polariteten, så skulle alt være i orden. Tar forbehold om at jeg tar fullstendig feil da jeg desverre ikke har prøvd uoriginale expression-pedaler på AM4, men teorien skal være ganske enkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar:)

Jeg sitter og blar på line 6 forumet nå, og jeg kom over en litt interresant tråd:

http://line6.com/community/thread/7882

Her sier en av line6s egen menn(slik jeg forstår det) at modulasjonsboksen ikke er laget for å brukes i effektsløyfe, og at den faktisk kan ta skade av dette. Jeg syns dette hørest veldig rart ut, og det blir slått tilbake av andre som skriver der. Har Line6 rett og slett satt folk uten kunnskap til å svare på spørsmål på nettet, eller har dette faktisk rot i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.