Web Analytics
Gå til innhold
Benjamin336

Lydkort til pc / nye Pickups

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger litt hjelp her, er ny i "gamet" og skal ha meg et bra lydkort som jeg kan koble min PodXt til.

Skal spille inn noen cover låter eventuelt youtube kommer helt an på egen utførelse hehe :)

Så jeg har sett på en del lydkort men kanskje dere har noen gode ideer, trenger In - Jack (Stor) på kortet.

Jeg bruker en gitar ifra 1994 så tenkte jeg skulle bytte pickups på den, den ene henger liksom å slenger. (Ikke heng meg om det er noen feil her ifløge fagspråket)

Gitaren er en Rockit, og det er alt jeg kan finne om den. Den har 3 pickups om det hjelper. Rød type 80 talls "rock'n'roll" gitar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bruke pod xt som lydkort? Da trenger du en usb-kabel til 49kr. Eller har jeg misforstått hvilken pod du har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JOda. POD Xt har jo et innebygget lydkort. Man får som regel med kabel tror jeg? Men hvis ikke, så må man ha USB ja.

Er du fornøyd med Line6, så kan du jo kjøpe en Toneport UX.

Jeg har Toneport UX2 og det dekker mine behov for hjemmeinnspilling. Det er altså et lydkort :)

Jeg har hatt en slik Rockit-gitar. Står det Marshall på den også? Med mindre skrift?

Da er dte vel 2stk humbuckers og 1 single coil i midten, ihvertfall på den jeg hadde.

Hvikle pickups som passer kommer an på musikken du spiller. Seymour Duncan er et bra merke ihvertfall :)

Kjøp brukt. Ellers skal GFS også være gode pickups: http://guitarfetish.com

Endret av Earfalas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda jeg har en PodXt og har også en USB kabel til denne, første gang jeg prøvde det så gikk lyden "feil" vei.

Når jeg spillte en sang, Fade to Black for eksempel så kom lyden ut igjen min forsterker og ikke høytallerene til Pc'en.

Noe som var ok og backtracke til men da får jeg ikke tatt opp noe, eller tar jeg feil?

Kan jeg bruke USB kabelen til Pc'en og kjøre lyden ut på Pc høytallerene? (Med andre ord koble ifra forsterkeren)

Trenger jeg noen spesiell driver for dette?

Jeg kjører Windows 7 64 bit, og har Line 6 Edit og Line 6 Monkey.

har koblet til USB'en men kommer opp feil av driver installering. hvilken driver trenger jeg for dette?

Mye spørsmål her, men er som sagt ny i gamet :)

Kan ikke finnet noe Marshall på gitaren, ikke på annet en min forsterker.

Blir kanskje vanskelig å finne riktige delene når jeg ikke vet hva den heter, skal høre med en kamerat om han vet noe mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så nøye hva gitaren heter, vi trenger bare å vite hva slags type pickuper det er. Er det tre like, med én rad magnetpoler, eller er det to doble og en enkel?

Legger ved noen bilder, så kan du si hva slags pickupkombinasjon du har :)

SSS / tre singlecoils:

8_50_19243.jpg

HSS / en humbucker + to singlecoils:

adrian-smith-guitar-470-100-460-70.jpg

HSH / humbucker + singlecoil + humbucker:

silh%20(2).jpg

Endret av Aphelion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har vi beistet:

post-6848-1248263683_thumb.jpg

post-6848-1248263707_thumb.jpg

Da har vel jeg SSS / tre singlecoils:

8_50_19243.jpg

Fikk forresten det til å funke med PodXt'en koblet i pc'en med USB kabelen, takker for hjelpen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En forrnuftig oppgradering på den gitaren der vil trolig være å handle seg et pickupsett fra for eksempel Guitarfetish. De har mye å velge i, det siste jeg har sett de selger er aktive pickups. de har jeg ikke prøvd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligheter for å linke meg et sett kanskje? :)

Jeg er ikke sikker på dette men da jeg kjøpte meg pod'en snakket de om at jeg skulle ha best mulig clean lyd for å få pod'en til å fungere bra.

Har dette noe og si på pickup'en?

Som sagt dette kan jeg lite om men jobber meg frem.

Hva med disse "Tone" og "volume" enhetene? De er ganske sliten de også, mulghet for å byttes?

Endret av Benjamin336

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de kan også byttes.

Når det gjelder å linke til pickups, så er det slik at det blir omtrent som å linke til verdens beste sjokolade. Det er ikke sikkert du og jeg er enige i hvilken det er. Skal jeg/vi kunne foreslå noe, må du si noe om lyd- idealet ditt. Hva slags gitarlyd liker du best? Er det vanskelig å forklare, så nevn et par- tre gitarister som har fin tone i gitaren sin.

Jeg har god erfaring med en type av disse pickupene, jeg har såvidt prøvd et annet sett, men husker ikke engang hvilket sett det er. De jeg er meget godt fornøyd med, er de såkalte "blade"- pickupene. De er av de mest fleksible her, i og med at de kan kobles som både singlecoils og humbuckere.

http://store.guitarfetish.com/singlecoil.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Metallica: Kirk hammet

Guns 'n' Roses: Slash

Ac/DC: Angus Young

Vil ha "Metal" lyden ikke black metal eller death metal, mer 90 tallets gode dager med Metallica. Samtidig med den fine clean lyden.

Bedre enn det jeg har nå blir det nok uansett så det går bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha lastet ned line 6 gearbox hvis jeg var deg. Og kanskje line6 podfarm. Tror det kan hjelpe deg med å få lyd,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med den lyden du vil ha, ville jeg heller ha satset på blades. Det er humbuckere i singlecoilfasong. Eller kanskje de nye aktive pickupsene de selger. De har jeg ikke prøvd.

En annen sak- jeg tror du kan glemme å kjøpe et ferdig plekterbrett. Det vil ikke passe på gitaren din, fordi det er en kopi og ikke en stratocaster.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.