Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva fra Behringer er bra?


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

Skikkelig bump, men en fin og nyttig tråd. Jeg har en aktiv gulvmonitor av typen F1220A EUROLIVE, og er egentlig fornøyd med den. Men jeg har lite sammenligningsgrunnlag og skal gå til innkjøp av enda en aktiv gulvmonitor. Er det noen alternativer til denne fra andre produsenter (evt storebroren F1320C) jeg bør vurdere, som ligger i nogenlunde samme prissjikte? (Sånn mellom 1000 - 2000 kroner).

Nå er det ikke ofte vi tar med frontline på spillejobber, men de gangene vi gjør det, så er det såpass små lokaler at vi ikke har behov for enorm lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå som behringer har kjøpt midas forventer jeg at kvaliteten uppes en del hakk.

Ble brukt en ny Behringer digitalmikser med Midas preamper på en spilling jeg gjorde i går.

Låt knallbra!!

Første gang jeg har smilt av noe det stod Behringer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med DI boksene og 58 klonene dems! :)

Og skal kjøpe en x32 i løpet av året, da den visstnok skal være ultrabra for spenna!

Hvis det stemmer at X32 kosta rundt 30K er den et steal.

Stod ved mikseren og hørte mye av soundchecken og ble imponert ihvertfall (Klart en meget dyktig lydmann hjalp jo på og)

Men å få de gamle Behringermikserne til å låte så bra tror jeg ikke han hadde klart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to stk. Behringer DDX 32/16. Begge kjøpt brukt for 5-6000,-

Svakheten er strømforsyninga som visstnok er litt underdimensjonert, og den har røket en gang på en av mixerne. Men da er det jo kjekt å ha to! :) Vi har heldigvis også en elektroingeniør i bandet, så da slipper vi ekstra kostnader på reparasjoner. De låter veldig bra, og er rimelig greie i bruk. Vi har også et extension adat-kort til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har solgt en god del X32 på jobb, og har foreløpig kun fått tilbake 1 eller 2, såvidt jeg vet. Det er mindre enn andre Behringer-produkter. Den ene som kom i retur var ikke direkte defekt, men manglet klistrelapper langs en rad med knobs (husker ikke hvilken, da jeg ikke var involvert i casen). Mikseren har jo også fått skryt så det holder, og er jo med god margin den billigste digitale mikseren på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer at X32 kosta rundt 30K er den et steal.

Stod ved mikseren og hørte mye av soundchecken og ble imponert ihvertfall (Klart en meget dyktig lydmann hjalp jo på og)

Men å få de gamle Behringermikserne til å låte så bra tror jeg ikke han hadde klart:)

Koster rundt 20-21k på 4sound, hvis jeg husker rett.

Er ikke mange lydmann-jobber som skal til før jeg har tjent inn det! ;)

Er jo i tilegg et 32/32 lydkort med Midas preamper, det er jo helt genialt i studio! :)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.