Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva fra Behringer er bra?


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

Xenyx? Really? Har prøvd et par miksere i den serien, og selv om det er flest preams per krone gjør støyen at jeg ikke vil råde noen til å kjøpe det uansett hvor mye penger man har. Begge mikserne jeg hadde støyet jo av en annen verden.

Nå linket jeg til en mikser til 379kr. Hvis man skal være streng på det blir konklusjonen at ingenting g fra Behringer er bra. Vi snakker om super low budget. Vis meg en bedre mikser som koster mindre enn 500kr så blir jeg imponert. Anbefaler aldri kunder å kjøpe Behringer med mindre de er av den typen som teller vekslepengene i baklomma før de kjøper seg musikkutstyr, men det er en del som synes 500kr for en mikser er mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har brukt et par av Xenyx-mikserne, 10 og 12 kanaler typen, med og uten FX.. Kjenner meg ikke helt igjen i støyproblematikken, det er ikke noe jeg har reagert på...

Sikkert ikke verdens beste miksere, men etter min mening valuta for pengene, for det er billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Det er mulig vi har forskjellig krav til støy. Jeg har "vokst opp" med gamle rimelige Peavey- miksere, gamle Boss- miksere og slikt, og for meg er Behringeren jeg har ikke plaget med støy i det hele tatt.

Jeg er vel enig i at de ikke akkurat oser kvalitet, men prisen er da heller ikke så høy. Noen ynder å sammenligne Behringer med produkter som koster flere ganger så mye, og det er klart at det da finnes bedre miksere.

- Alle miksere støyer hvis man ikke kan skru. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ada8000 er en ok preamp

Fine med denne er at den også er en d/a-converter som gir meg 8 ekstra outputs til headphones-mikser

...som skal gå rett inn i en powerplay pro xl- finfin headsettforsterker

hps3000-headsettene er også fine, har 2 eks selv

Må moderere meg selv, headsettene er ikke fine. Begge mine er ødelagte for lenge siden.

Og ada8000 er ikke en fin PREAMP. Men en fin boks. Ok konvertering.

Headphone-ampene til behringer er ok nok. til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mikser i serien som var forløperen til Xenyx-mikseren, Eurorack UB1002, og jeg kjenner heller ikke igjen støyproblematikken. Har brukt den i mange år, og nå i det siste som vokalmikser på bandøvinger. Jeg har den "fordelen" at jeg ikke er kjent med hva som bor i seriøse miksere, men jeg er også hifi-freak, og såvidt jeg kan bedømme støyer ikke denne mikseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mener også at mikserne til Behringer var bedre før. Har som tidligere nevnt i tråden brukt en 24-kanals Eurodesk en del, og selv, og den har mye mindre støy enn de Xenyx-mikserne jeg har vært borti, men det kan jo hende jeg bare har vært uheldig med disse.

Eurodesken har dog gått i stykker og trengt reparasjon opptil flere ganger, så hva som er å foretrekke vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er nevnt tidligere men jeg har også god erfaring med de gamle Behringer 4x12 cab. med jensen elementer. Hadde faktisk hele seks stk :)

Ellers hadde jeg TO100 på brettet helt til jeg tråkka den i stykker. Likte lyden i den, byggekvaliteten var så som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De behringer-mikserene jeg har prøvd har vært upålitelige. Kanaler som plutselig ikke funker eller går ned 20db uten forvarsel. Ikke låt de bra heller.

Men den nye digitalmikseren som kommer til våren ser lovende ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med disse? http://www.thomann.d...ive_b512dsp.htm

Evt andre Behringer 12" topper som monitorer, evt som PA i tilegg til noen subber?

Er det andre billigmerker som også er bra? Som f.eks The Box?

Hvis du skal ha billig-PA ville jeg heller valgt Alto personlig. Mindre støy og litt bedre lyd. Ikke mye, men litt. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med disse? http://www.thomann.d...ive_b512dsp.htm

Evt andre Behringer 12" topper som monitorer, evt som PA i tilegg til noen subber?

Er det andre billigmerker som også er bra? Som f.eks The Box?

Har en som er noe mindre, og det er ikke til å stikke under en stol at lyden er litt døll.

En snasen ting som jeg har hatt i flere år nå er headset ampen/splitter. 4 kanaler ut, gjør jobben og kan ikke si at jeg har følt at det er noe støy fra den. Kjekk sak for hjemmestudioet.

http://www.behringer.com/EN/Products/HA400.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.