Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva fra Behringer er bra?


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

Har brukt en god del behringer opp igjennom, og er stort sett ganske fornøyd.

Skal vi se....

Behringer mixer: Husker ikke hva den het eller hvilken modell det var, men den fungerte ypperlig. Litt slarkete fadere etter en god stunds bruk, men ellers helt knall. Overraskende kvalitet i forhold til pris. Over middels innebygde effekter.

FCB1010: Veldig allsidig MIDI-brett i høy kvalitet. Brukte det sammen med min digitech GSP21, og det funket knall. Bruker allikevel det orginale fotbrettet til digitechen, da dette er letter og hendigere, og switcher fortere. Testet også FCB'en på en Behringer V-amp PRO, og det fungerte knall. FCB-en er til salgs om noen vil ha den.

V-amp Pro: Likner fælt på Line 6 sin POD pro. Grei kvalitet, selv om det hadde føltes bedre med litt mer robuste potmetre. Lett og bruke, og det var enkelt å få en god lyd. Klarte allikevel aldri å skru meg til den perfekte clean-lyden, selv om jeg kom ganske nærme.

Diverse effekter: Har testa et godt utvalg av "boss-kopi" effekter fra behringer nå, og de fleste låter veldig bra. De har imidlertid en ganske dårlig bypass-løsning, som gjør at de suger mye av signalet når de er bypasset. Har også ødelagt flere av dem, da de små knottene som holder bryteren/batterilokken har lett for å knekke. Har flere Behringer pedaler på brettet i dag, men disse styres ved hjelp av en bypass-looper, slik at kvalitet og bypass ikke er noe problem. har åpnet en del av pedalene, og de inneholder faktisk komponenter av bedre kvalitet enn boss-pedalene. Har en Amp-simulator som er helt ubrukelig og oscillerer no jævli, har aldri kommet meg til butikken og bytta den.

Tuner-pedal: Enkel og god pedal, i samme, dårlige kvalitet som pedalene ovenfor. Nøyaktig og kjapp tuner, med mange funksjoner. Funker knall.

GDI21: Behringer sin kopi av Tech 21 sin Sans-amp. Låter veldig likt originalen, men en smule brightere. Kopierer Fender, Marshall og Bogner på en veldig troverdig måte. Superb rett i en poweramp og gjennom et godt cab, eller rett i lydkortet som preamp. God kvalitet, selv om den er av plast.

Ultrafex Pro ex 3000: Kan egentlig ikke si hva denne helt gjør, men den feiter opp lyden noe vakent! Temmelig likt the Aural Exiter gjør. Bruker denne både i gitarriggen når jeg kjører stereo (GDI21 -> Digitech GSP21 -> Ultrafex -> Stereo Poweramp -> 2 stk 1x12 cab) og til å mastre ned ting jeg har spilt inn. Et utrolig nyttig verktøy, som jeg gladelig hadde betalt 4 ganger så mye for.

Tror det var det jeg har testa. Skal si ifra hvis jeg kommer på noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fortell?

Har moddet om brettet slik at jeg får strøm via midikabelen. Slipper å ha den irriterende sprømkabelen med andre ord..

Kun en midikabel mellom brettet og racket.. Utrolig kjekt

Har også byttet firmware-brikken til brettet, slik at brettet får større funksjonalitet.

For min del betyr dette at jeg har mulighet til å la bryter 6-10 være CC mens 1-5 er PC.

Slikt oppsett er mulig med det gamle firmvaren også, men da vil man ikke kunne se status på CC-knappene,

siden den gamle firmwaren er slik at den knappen du trykte på sist alltid vil være den som lyser.

Med nytt firmware vises status på CC (bryter 6-10) samtidig som den viser hvilken patch som er aktiv (bryter 1-5).

Les mer om moddene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FCB1010-brettet er gulle godt
FCB1010: Veldig allsidig MIDI-brett i høy kvalitet.
Vil også skryte av FCB1010-brettet! Er storfornøyd med mitt brett.

Har også gjort et par ufattelig lette modder på brettet som gir det enda større "bang-for-buck-faktor".

Kult at det er flere enn meg som liker FCB1010(!) - Har følt at det er et litt nisje-produkt, og lurte derfor på å ikke sette det opp på den opprinnelige lista men bra å se at vi er flere. Da kan jeg trygt anbefale det til folk som ikke er like sære som meg også.

For å være litt kritisk igjen

Som det forøvrig har kommet frem av flere her (og som jeg har glemt å si):

Bypass-funksjonen er noe som risikerer å ødelegge et pedalbrett med mye Behringer. Du har ingen true bypass som gjør at lyden blir litt farget. Det er ikke noe problem hvis du f.eks bare bruker 1 BO100 f.eks, men når du begynner å koble flere etter hverandre mister du veldig fort den originale gitarlyden din, selv når alt er avslått. Samtidig er dette er et kompromiss de fleste vil være villige til å gjøre, og særlig til øving. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Behringer Bass EQ som jeg har prøvd med mitt gitarutstyr. Ikke allverdens, men den gjør jobben sin.

Funker ypperlig til å forme lyden litt og til å justere opp volum på solo f.eks.

Men som nevnt, så gjør den jobben sin helt ok. Man får ca det man betaler for, så til penga så er det en helt grei pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har så langt vært veldig konstruktiv, der folk har forklart litt om hvorfor de liker/ ikke liker produktene. La oss fortsette med det.

Innlegg av typen "jeg har hørt av en kompis om er jævlig flink, fordi han kan nesten hele introen til "nothing else matters" atte at Behringer er drit" kan man spare seg for. Sletter ikke noe, men la oss holde oppe kvaliteten på innleggene.

Aslak- hvis du mener plasten er billig, bør du kanskje forklare hvordan du vet det, eller hvorfor du mener det? Hvilke erfaringer har du som tilsier at denne plasten er billigere enn annen plast? Jeg har et par sånne bokser, og liker ikke batterilokket og festet, men plasten er da både seig, tykk og holdbar?

Dessuten lager faktisk Behringer pedaler i flere forskjellige fasonger etter hvert, så det å generalisere om at de har billige plastchassier faller på sin egen urimelighet.

Dette innlegget er moderering, og skal således ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, faktisk :P Men chassisene til Behringer er av det skrøpelige slaget, billig plast :P

Likevel har verken jeg eller noen andre jeg har hørt om, greid å trå dem i stykker ved vanlig bruk. ^_^

Kom på at jeg har testet et behringer cab med jenssen høytalere en gang og. Låt j***** bra fo r prisen.

Jeg glemte å nevne at jeg selv har samme kab. Alltid fungert helt fint og lyden er OK, såklart avhengig hvilken amp du bruker. Min Marshall JVM blir temmelig fizzy gjennom den kassa, men med det gamle JMP1/EL34-racket låt det bra for mine ører.

+ Pluss i boka for avtagbare hjul.

- Minus for en vanvittig vekt!

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ada8000 er en ok preamp

Fine med denne er at den også er en d/a-converter som gir meg 8 ekstra outputs til headphones-mikser

...som skal gå rett inn i en powerplay pro xl- finfin headsettforsterker

hps3000-headsettene er også fine, har 2 eks selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.