Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda en 'Hjelp meg velge gitar'-tråd


Mortius

Anbefalte innlegg

Har testet A/B med Hw1 american vs Fender Mexican Standard fra tidlig 90-tallet. Syns personlig at Hw1 føles som en mye dyrer gitar å holde på og spille, men lyden/pickupsa i mexican er bedre imo.

Men du har rett. De egner seg sikkert bedre til mye vreng, da det var minimalt med output i dem.

Hadde jeg hatt en, så ville jeg no ihvertfall hatt litt hottere coils.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til Vintagegitar ang. straten. Fikk svar og alt er som det skal. Org. kasse medfølger, ingen andre merker enn noe fra en reim, og i tillegg setter de den opp for meg (er såpass 'noob' på dette området at det er et stort pluss for meg). Derfor ser det ut til å bli den jeg kjøper.

Litt synd at den kremgule MIJ straten ble solgt i går. Den så jo utelukkende ordentlig bra ut. Den andre MIJ straten er jeg nå litt mer skeptisk til. Ingen bilder eller noe særlig beskrivelse av den. Sånn sett er vel '96 straten et tryggere kjøp?

Takk for alle svar svar så langt. I morgen går jeg på en prøverunde, så i morgen kveld antar jeg at jeg bestemmer meg.

Hvis magefølelsen din sier deg at den am.std. er et bra kjøp, synes jeg du skal følge den. I verste fall vil du ikke tape på den, hvis du mot formodning ikke skulle like den, da den ikke synker mer i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, i dag var jeg på en prøverunde og prøvde både standard og highway 1 stratocastere. Må si at jeg likte halsen på Am. Std. best. Highway 1 halsen var også god, men ikke like god. Slik jeg har forstått det, hadde Fender Stratocastere omtrent den samme halsprofilen som nå i '96?.

Jeg hadde planer om å få prøvd Classic Player-serien til Fender også, men sjappa som hadde disse har stengt denne uken. Spørsmålet er da om jeg skal vente en uke og få prøvd denne serien før jeg kjøper bestemmer meg, eller at jeg nå kjøper '96 straten før den blir solgt til noen andre? For det er da alltid en fare for at andre kommer meg i forkjøpet på gitaren. Noen innvendinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner alltid en "ny" brukt strat hvis den blir solgt, så jeg ville prøvd en classic player også, men du får bare se hvor tålmodig du er. ;) Du ender nok opp med å bli mer fornøyd med '96.

Halsen på '96 er ganske tilsvarende de nye am. std, og du går nok ikke fullstendig feil med den, så tror at uansett hva du velger så blir du nok ganske fornøyd.

Litt synd at den eneste butikken med classic player i nærheten har sommerstengt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har rett. De egner seg sikkert bedre til mye vreng, da det var minimalt med output i dem.

Tvert imot, de er hottere og litt rundere i lyden enn vanlige Strat-singles - nettopp derfor funker de bedre med mye vreng. Blir ikke så «harsh» lyd, eller hva man skal si. Og nei, jeg nekter å si «harsk», da dette er et ord man bruker om smør, ikke gitarlyd... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt '96 stratocasteren fra Vintagegitar og den er på vei. Jeg velger å ikke vente til jeg får anledning til å prøve Classic Player-serien. Jeg kommer nok til å bli mer enn fornøyd med den gitaren jeg nå har bestilt uansett.

Takk for alle innspill etc.

Noe jeg burde gå til innkjøp av for å vedlikeholde den (vaske, holde den ren etc.), forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.