Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender-basser - Meninger?


Morten Larsen

Anbefalte innlegg

jeg kan anbefale hvertfall den fretlessversjonen av squiers vintage modified-serie, den er virkelig helt super. Har ikke prøvd de andre bassene i den serien. Rent businessmessig kan det være lurt å ha en billig fretless? kan jo være noen bassister som er hypp på å prøve(kjøpe) uten å betale skjorta

Veldig kul sak. Hadde egentlig ikke squier i bakhodet ang fretless, men de andre bassene i serien er god verdi for pengene, så hvis du synes fretlessen var fin, så skal vi nok klare å få tak i den i butikken. Har sendt mail til importøren for å sjekke leveringstid etc, men regner med at vi kommer til å ta inn denne for å prøve:

032-6608-500 Vintage Modified Jazz Bass - RW - Fretless - 3 Colour Sunburst.

Veil pris på den er 4,295.00, så den koster jo ikke skjorta i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ute etter folks meninger om Fender-basser og hvilke bassgitarer man bør ha for å supplere dem. Startet tidligere en tråd om Morgan-gitarer her, og det ble jo en livlig diskusjon som har avtatt litt nå.

Nå lurer jeg på hvilke andre bassgitarer folket i Norge ønsker? Og hva dere synes om Fender-bassene.

I butikken vår nå har vi jevnt over 6 Fender-basser (Am. Std. J-Bass+P-Bass, H1 J-Bass+P-Bass og Std. J-Bass+P-Bass), samt et lite utvalg basser fra Epiphone, Hagström, LTD og Stagg. I tillegg kommer vi til å ha noe Yamaha og Gibson fra høsten. Spørsmålet da er: Hva er det som mangler? Og da er det ikke snakk om drømme-basser som ingen kjøper, men faktiske basser som hører hjemme i en instrumentbutikk.

Vi har jo Anders i butikken som er bassist og dreven på det meste, men han er helt forelsket i Fender-bassene (forsåvidt med god grunn) og jeg vil høre noen andre sine meninger også. Gjerne vel begrunnede og saklige. ;)

Dere burde hatt Warwick basser og Sandberg basser ^_^ Warwick har basser i de fleste prisklasser og det er gode basser. Sandberg derimot er nok kanskje litt dyre, men de er GODE konkurrenter til Fender. Mange bassister som går fra Fender til Sandberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha klassikerne: Fender og MusicMan.

Så må du ha noe moderne: Warwick eller Spector,

Og du må selvsagt ha noe som passer for den slunknere lommeboka, og da har Cort veldig høy kvalitet og modeller med stor spennvidde (fra Lakland-aktige til de kulere fra Elrick). Ibanez og Yamaha passer også i denne kategorien, selvsagt. Fordelen med Cort er at de har akustiske ting med brukbar kvalitet, også. Det er ikke for ingenting at Cort bygger GrooveTools-bassene for Conklin og Lakland Skyline-serien. Og dermed har man kanskje som Cort-forhandler også muligheten til å dra inn disse kule instrumentene??

Alternativt kan man selvsagt dra på med et Lakland-agentur, men disse er veldig like Fender/MusicMan/G&L verden. Men det er jo utrolig bra ting!

Og Dean er også brukbare og undervurderte instrumenter som kanskje kunne gjort seg?

EDIT: Og hva med custom-ting????? hehe.... kontakt med Tom Clement kan ordnes *hehe*

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har prøvd en Fender Jazz-bass eller noe sånt en del ganger.

Leverte ganske ren lyd men ikke så mye "punch". Kan være en fordelfor noen, og ulempe for andre.

Men jeg følte den var litt tungspilt ift andre basser jeg har prøvd.

Ikke det at jeg har så sykt peiling på bass da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.