Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Snuser på PRS...


metalhead

Anbefalte innlegg

PRS bygget før '94 (tror jeg det var) er jo håndlagd, og skal være i en annen klasse enn det som blir produsert i dag.

Jeg vet iallefall at Eivind August sin er håndlagd. Link.

Står i annonsen at prøving i Oslo kan ordnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

På Riff i Oslo har de en del PRSer, der jeg prøvde i sin tid. Angående halsene har de litt å ta i, uten å være helt baseball bat. Tror det er en wide thin på den jeg har nå (som jeg selger hinthint), men prøvd en McCarty med wide fat som også var MYE mer komfortabel enn enkelte LP-halser jeg har prøvd. Angående lyden så gjør den alt, sånn jeg ser det. Den gir deg en åpen lyd som grunnlag, så kan du selv knote på ampen og pedalene for å naile lyden du vil ha. This I like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd et par suhr gitarer, og var ikke spesielt imponert. Har eid og prøvd Anderson, og det er bra gitarer. Men etter min mening er prs bedre gitarer enn disse.

Hvis du mener "bedre" som i byggemessig(kvalitet) er nok mange uenig med deg.

Men at du liker de bedre kan ingen si noe på, da går de jo på ren smak og hvilken gitar som passer for den enkelte.

Der finnes det ingen fasit,

De er jo ikke akurat direkte sammenlignbare som gitartyper heller.

-Suhr er strat type gitarer som er bygget hinsides bra, PRS er mer for den som vil ha en mellomting av Les Paul og strat sånn jeg ser det.

Digger forresten PRS som selskap etter at de tok opp kampen mot Gibson og knuste dem i rettsaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener "bedre" som i byggemessig(kvalitet) er nok mange uenig med deg.

Men at du liker de bedre kan ingen si noe på, da går de jo på ren smak og hvilken gitar som passer for den enkelte.

Der finnes det ingen fasit,

De er jo ikke akurat direkte sammenlignbare som gitartyper heller.

-Suhr er strat type gitarer som er bygget hinsides bra, PRS er mer for den som vil ha en mellomting av Les Paul og strat sånn jeg ser det.

Digger forresten PRS som selskap etter at de tok opp kampen mot Gibson og knuste dem i rettsaken :)

Jeg ser på det som en helhet utifra byggekvalitet, hvordan gitaren låter og spillbarhet. Da er ihvertfall prs det som passer og låter best for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de PRS gitarene jeg har prøvd har vært veldig gode å spille på, og har god lyd, men ikke noe eksepsjonelt.

McCarty semihollow modellene er de klart beste jeg har prøvd av PRS for min del.

Problemet er bare at jeg synes PRS er noe av det mest sjelløse av alle gitarer, så det gir meg ingenting å spille på en.

Bare tull og tøys kanskje, men det betyr litt foor min del at jeg liker helhetsfølelsen av en gitar jeg skal bruke mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.