Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Snuser på PRS...


metalhead

Anbefalte innlegg

Fikk veldig til GAS på PRS for en stund siden, noe som endte opp med at jeg solgte LTD'n min, og nå GASer jeg enda verre ;)

Når det gjelder musikkstilen å går det mest i tyngre saker; men jeg er interessert i ei øks som er nogenlunde allround; da jeg syns det er morsomt å spille litt pop og jazz inniblandt: kom gjerne med andre forslag også; men alle forslag om superstratter og gitarer med floyd rose ignoreres:

det jeg kunne tenkt meg å å vite er hvilket inntrykk dere har av hvordan PRS_pickupene er til tyngre musikk og hvor lettspilte halsene er: Liker å ha litt å holde; men at den likevel er tynnere enn et balltre ;)

ellers kan jeg tenke meg å høre litt generelle erfaringer; nå vet jeg ikke om det er så mange PRS_eiere her på forumet; men jeg prøver meg da lell ;)

PS! Nå ble denne posten litt på tryne; men strever litt med PCn litt akkurat nå: Når jeg skriver blir punktum til kolon og komma blir til semikolon; shift funker ikke osv: Men jeg lager heller en tråd under helpdesk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en Custom 22 samt prøvd rundt 10stk.

Ble egentlig litt skuffet.

Bra gitar(er) men jeg tror jeg er blitt bortskjemt av andre gitarer jeg har fra før..

Skal sies at Custom 22 og de fleste jeg har prøvd stammer fra 90 og 2000tallet.

Kjenner en PRS-kyndig som jeg stoler på som sier at du ikke vet hva PRS er før du har prøvd en 80talls, og den

ene gamle jeg har prøvd kan også tyde på de er bedre! Alt var bedre før gitt hehe

Lakkerte halser er et stort minus for meg med de. Sticky og ekkelt.

Liker å fjerne lakken bak, men ville ikke gjøre det på en PRS på grunn av salgsverdien.

Men halsene er tykke og gode på de jeg har testet,

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fikset trøbbelet med pc'n nå....

Ok, har snakket med en kompis som har en custom 24 som jeg kunne få prøve, men er litt nysgjerrig på Tremonti-modellen siden den har en wide-thin-profil isteden for wide-fat som jeg har inntrykk av at er på de fleste PRS'er. Var veldig fornøyd med profilen som var på LTD'n jeg hadde(thin-u) tror jeg, men har aldri hælt Ibanezer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fikset trøbbelet med pc'n nå....

Ok, har snakket med en kompis som har en custom 24 som jeg kunne få prøve, men er litt nysgjerrig på Tremonti-modellen siden den har en wide-thin-profil isteden for wide-fat som jeg har inntrykk av at er på de fleste PRS'er. Var veldig fornøyd med profilen som var på LTD'n jeg hadde(thin-u) tror jeg, men har aldri hælt Ibanezer.

Så vidt jeg klarer å se hos prsguitars.com kan Custom-modellene leveres med følgende halstyper:

22 Fret - Wide Thin or Wide Fat

24 Fret - Wide Thin or Regular

Hvordan det er på litt eldre vet jeg ikke, men tviler på de har revolusjonert seg så fryktelig.. ?

Jeg har fryktelig lyst på en Custom 22/24 gitt. Synd de er så dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prs har de beste gitarene jeg har spilt på og jeg har prøvd det meste. Sinnsyk byggekvalitet, spillbarhet og lyd. I fremtiden kommer jeg ikke til å spille på annet bortsett fra 7 strengere ( det blir for dyrt å få en custom prs gitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prs har de beste gitarene jeg har spilt på og jeg har prøvd det meste. Sinnsyk byggekvalitet, spillbarhet og lyd. I fremtiden kommer jeg ikke til å spille på annet bortsett fra 7 strengere ( det blir for dyrt å få en custom prs gitt).

Har du prøvd Anderson, Grosh, Tyler, Suhr osv?

Virker som mange mener PRS er et hakk under disse i byggekvalitet, spesielt på bånd.

Jeg skal ikke være bastant, for mange av PRS`ene jeg har prøvd har jeg ikke sjekket ut så grundig, men Custom 22`n jeg hadde

var ikke så "tight" som noen Anderson eller Suhr jeg har hatt..

Gjorde et raskt søk på HRI for noen erfaringer, for her er det endel folk som eier både PRS og gitarer fra de mindre byggerne deler:

http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopi...prs&start=0

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vuderer å selge min Singelcut Trem!

Hvis du er gira kan jeg ta bilder av den og sende dem på mail til deg med info :)

Den er latterlig lettspilt, også split coil som splitter humbuckeren til singelcoil. Det er en fantastisk gitar, vet ikke om jeg skal legge den ut for salg men har litt lyst til å prøve andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Anderson, Grosh, Tyler, Suhr osv?

Virker som mange mener PRS er et hakk under disse i byggekvalitet, spesielt på bånd.

Jeg skal ikke være bastant, for mange av PRS`ene jeg har prøvd har jeg ikke sjekket ut så grundig, men Custom 22`n jeg hadde

var ikke så "tight" som noen Anderson eller Suhr jeg har hatt..

Gjorde et raskt søk på HRI for noen erfaringer, for her er det endel folk som eier både PRS og gitarer fra de mindre byggerne deler:

http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopi...prs&start=0

Har prøvd et par suhr gitarer, og var ikke spesielt imponert. Har eid og prøvd Anderson, og det er bra gitarer. Men etter min mening er prs bedre gitarer enn disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.