Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morten Larsen


Anbefalte innlegg

Charlotte, hææhæhæh.

Njet. :)

F.eks hadde jeg heller valgt 2 rimelige gitarer fremfor en LP Studio. Og jeg som er så glad i les Paulformen.

Hva i all verden skal man med 2 rimelige gitarer fremfor en skikkelig god? Gibson Les Paul Studio ender opp på 8395,- så du får jo 1,5 epiphone LP STD eller 1,7 ibanez RG420, evt en Epi LP STD og en Squier strat. ;)

Jeg vet hva jeg ville valgt. Skulle jeg først gått for Epi LP ville det vært for å putte penger i banken eller kjøpe en bedre forsterker, ikke for å kjøpe en ekstra halvdårlig gitar... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei! Var innom Backstage Musikk igår! Flott, lite og trivlig lokale, og ikke minst, et fint utvalg! Må se å komme meg tilbake for en hyggelig gitarprat! ^_^ Du var tilfeldigvis ikke karen med hatt/cap- en i butikken?

Endret av ChrSB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært snakk om LP Classic, Standard eller (usansynlig) Custom, så hadde det vært andre boller.. :P

Tja. Er enig i at både Classic, Standard og Custom er bedre enn Studio, men det er heller ikke en ufattelig stor forskjell. Forskjellen er nok størst i spillbarheten, og mindre i lyden av gitaren (min personlige mening). For veldig mange gitarister er det verdt å spare mellom 16 000 og 25 000kr for å få en gitar som låter knall, men ikke når helt opp på spillbarhet. For andre igjen er det et krav at det må være en standard. Som jeg har nevnt tidligere er jeg mer opptatt av lyden folk hører enn utseende, lettspillthet og konvensjoner. Og i mine ører låter ihvertfall Gibson Les Paul Studio Faded bedre enn det meste annet til drøye 8 000kr (og SG Std låter best av alt jeg har tatt i under 10 000) men det blir jo alltid smak og behag.

Hei! Var innom Backstage Musikk igår! Flott, lite og trivlig lokale, og ikke minst, et fint utvalg! Må se å komme meg tilbake for en hyggelig gitarprat! ^_^ Du var tilfeldigvis ikke karen med hatt/cap- en i butikken?

Det var nok tilfeldigvis ikke meg nei. Du har nok kommet ut for Anders. Han er en skikkelig røver på setup og vedlikehold av gitarer. I tillegg er han rimelig rå på Taylor, Martin og Fender-gitarer (og basser), så hvis du lurer på noe om dem så vet du hvem du kan prate med. Jeg er han lille tynne fyren som ser ut som han ble født i går, og som alltid har ugredd hår og hullete sokker. ;)

Ellers takker jeg for komplimentet. Vi får inn enda mer spennende snart, så vi gleder oss skikkelig. :D Bare å komme med ønsker også. Vi har jo mest butikk for at andre skal ha lyst på det som er der, og ikke at bare vi skal like det. Mandolin, banjo og ukuleleutvalget var nok litt redusert da du var innom, men det var kanskje ikke så farlig? :P Kommer inn noen mandobirds og litt gøy veldig snart. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.