Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morten Larsen


Anbefalte innlegg

Hovedpoenget, og noe som ingen kan si noe på, er at det ligger en personlig overbevisning bak valget som du - og andre matkresne - har tatt.

Jeg må ærlig innrømme at akkurat dette spørsmålet ikke er noe jeg vet stort om, og heller ikke har jeg store sterke meninger om hvorvidt andre spiser feil eller riktig. :) Jeg må av og til spise en frossenpizza, så lenge det er mulig er jeg storfornøyd. ;)

Alhambra... Jeg har holdt Ibanezfanen høyt lenge nok til å snart finne en annen. :D Hvilken elgitar er best? Hi hi... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo noen som foretrekker image og lyd fremfor spillbarhet. For min del blir det som å høre en fotballspiller uttale seg om fotballsko: "Null feste uansett føre. Sekspunkts gnagsår. Skjeve såler gir meg skjeve hofter... Men du verden så deilig skru jeg får med disse!"

Jeg foretrekker komfort. Er vel egentlig gammel nok til å vite at alt duger, til sin tid. De gitarene jeg liker best akkurat nå er to jeg har selv, en Ibanez og en Warmoth. Har hatt andre Ibanez, samt en annen Warmoth som ikke når helt opp. Føler meg ikke komfortabel med å anbefale det ene over det andre. Prøver bare å få folk til å ikke velge Fender eller Gibson. ;) Spesielt Gibson, som ikke ble med i EGACC. Sparer noen få dollar på å la andre rydde opp i de kinesiske kopiene... Pøsj... Der fikk faktisk Fender en stjerne i margen for min del. PRS også, men det er jo mest møbler. :P Gretsch og Ibanez har allerede stjerner nok. ;) Beviser for meg at Gibson er mer opptatt av penger enn kvalitet på sine gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo noen som foretrekker image og lyd fremfor spillbarhet. For min del blir det som å høre en fotballspiller uttale seg om fotballsko: "Null feste uansett føre. Sekspunkts gnagsår. Skjeve såler gir meg skjeve hofter... Men du verden så deilig skru jeg får med disse!"

Jeg foretrekker komfort. Er vel egentlig gammel nok til å vite at alt duger, til sin tid.

Vittig metafor, og kan si at jeg er tilbøyelig til å være enig, men ville nok tonet det ned en del. ;)

Du foretrekker komfort, og jeg foretrekker lyd...

Spiller vanligvis klassisk gitar, så det at en Gibson SG er tungspilt er ikke noe problem for meg. Spiller verken raskt eller teknisk umulig. Holder meg til "less is more"-tankegangen... Lyden har jeg aldri hørt noen gitarer som slår (til min bruk), og det er det de som hører på musikken merker noe til. ;)

Image, farger, papirspecs og annet vås bryr jeg meg lite om, så den faller bort for min del.

Prøver bare å få folk til å ikke velge Fender eller Gibson. ;) Spesielt Gibson, som ikke ble med i EGACC. Sparer noen få dollar på å la andre rydde opp i de kinesiske kopiene... Pøsj... Der fikk faktisk Fender en stjerne i margen for min del. PRS også, men det er jo mest møbler. :P Gretsch og Ibanez har allerede stjerner nok. ;) Beviser for meg at Gibson er mer opptatt av penger enn kvalitet på sine gitarer.

Spesielt å ha som mål å få folk til å ikke velge Gibson eller Fender. Har du virkelig spilt på nok Fender- og Gibson-gitarer til å vite at det ikke er gode nok gitarer, eller er det basert på litt erfaringlesing på nettfora? (spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig) Personlig melder jeg egentlig litt pass i den diskusjonen, for jeg har ikke spilt mange nok gitarer til å virkelig si noe om hele vareutvalget som helhet. Poenget mitt er bare at internett er fullt av kommentarer fra fanboys i alle leire, og jeg er strålende fornøyd med både Gibson Les Paul, Joan Jet Melody Maker, SG Std, Fender Telecaster, Fender Jazzmaster og mange flere modeller. Er også fornøyd med jazzgitarene til Ibanez, men har blandet erfaring med fabrikkoppsettet gitarene kommer med. Ibanez-gitarer må utrolig ofte foretaes en fullstendig setup på før de er spillbare (floyd-system som er feil satt opp, feiljusterte halser etc, etc), men når de er justert er det knallgitarer. Kan virkelig anbefale dem på tross av det. Gretsch er det jo Fender som har både produksjons, PR og distribusjonsansvaret for (på tross av at eierskapet ikke har skiftet fra Gretsch-familien), så skjønner ikke at det skulle være en veldig merkbar forskjell på Fender og Gretch i verken kvalitetskontroll, service, oppsett eller generell kvalitet... ;) Jeg har ihvertfall opplevd at både Gretsch og Fender er jevnt gode og stabile i kvalitet. Tilsvarende erfaring har jeg med Gibson. Det er mulig det er noe mer feilproduksjon (jeg har ikke merket mer av detpå Gibson enn på andre merker), men dette er jo i såfall garantisaker, og Gibson har et fantastisk service-apparat både i norden og i USA etter min erfaring.

Og det at Gibson ikke ble med i Electric Guitar Anti-Counterfeiting Coalition har ingenting med produksjonslinjen deres å gjøre. En avgjørelse knyttet til medlemskapet i en organisasjon har aldri hatt noe med de ferdige produktene eller budsjeteringen av disse å gjøre. Det argumentet holder ikke mål. Skjønner at det under tvil er grunn nok til å mislike firmaet, men du får nesten skille A fra B allikevel... ;) "Bevis" er det iallefall ikke... :D

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarister har jo den fordelen i studio at de kan bytte sko før et frispark. :)

Ytterst få gitarister spiller alle typer musikk på en og samme gitar. Ettersom jeg for en god del år siden fokuserte veldig på teknikk, så ble gitarer som var annerledes enn den jeg spilte på bortimot umulige. Spesielt Gibson med buet topp og Tune-O-Matic. Der får håndleddet en fullstendig feil vinkel bort fra kroppen. (Ja, jeg hviler haka på gitaren når jeg spiller. ;)) Er selvfølgelig fullstendig klar over at både Gibson og Fender er gode gitarer, og bedre enn mye annet på sine områder. Personlig skulle jeg ønske å se noe nytt, Gibson har jo sine Roboter - noe som igjen blir litt ekstremt. PRS kommer forøvrig inn under samme kategori - gode gitarer, men jeg må bruke lang tid på å venne meg til en. Når jeg ikke savner noe i de gitarene jeg har så ser jeg ikke behovet. :)

Er egentlig veldig få Ibanez jeg har spesielt sansen for. Bør være superstrat fra '86-'92. Signaturmodellene, RG, TurboT. Selv om ikke alle av disse (spesielt TurboT) er akseptert som gode gitarer, så har de en sjarm som jeg liker. Og det holder for min del. Jeg er ikke gitarist på høyt nok nivå til å kunne kreve "alt" av en gitar. Jeg har mine begrensninger, jeg vil ha en gitar med sine begrensninger. :) Helst noen som er kompatible med mine. ;)

Gibsons manglende deltakelse i EGACC er dårlig PR. I tillegg til alle søksmåla og oppkjøpa de har foretatt seg. Lett å skille A fra B, men jeg vil ikke. ;) Det beste med Gibson må være at de tvang Ibanez til å gå egne veier på 70-tallet. :D Så noe bra har de jo fått til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidliger "stjelt" samboeren min sitt navn for å bruke på forumet her noen år som et eksperiment på om jeg ville få forskjellig respons når jeg skrev med et jentenavn, og heldigvis fikk jeg ikke så mye av det, så da kan jeg like gjerne begynne å bruke mitt riktige navn.

Hva var dette navnet da? dauer av nysgjerrighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I kveld, mandag, er helt korrekt. Jeg var innom og prøvde et knippe Les Paul-gitarer, regner med det var du som hjalp meg siden det ikke var Leif :)

Hadde sett for meg deg som noe eldre, så trodde ikke det var deg. Men så kom jeg hjem og leste et sted du hadde skrevet at din første LP var en Studio Faded Worn Brown, og det hørtes ut som noe jeg hadde hørt tidligere den kvelden.

Må da få takke deg også for utrolig god service! Dessverre ikke noe jeg er altfor vant med når jeg kommer og skal prøve gitarer, så det var en meget positiv opptur. Noen har åpenbart skjønt hvordan man driver musikkforretning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikksjappe på Sandvika Storsenter altså? Very nice!
Stemmer det. Tenkte det var på tide. ;)

Hmm, var det dere som solgte en demobrukt USA lefty-Strat på finn.no for.... 6500 ellerno? Den ble borte :(

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld, mandag, er helt korrekt. Jeg var innom og prøvde et knippe Les Paul-gitarer, regner med det var du som hjalp meg siden det ikke var Leif :)

Stemmer det. :)

Du som prøvde LP jr, LP Special faded, Hagström ultra swede, Epi es335 og epi LP.

Du får ha lykke til med å plukke deg ny gitar. Til coverlåtene du snakket om blir nok Epi LP eller Gibson LP de beste valgene av det vi har inne. Det er jo veldig gode gitarer. Til litt egne greier får du finne en lyd du synes er rå. LP jr er jo dødstøff, men som vi prata om er den kanskje ikke allsidig nok. :D Husk at vi kan trylle med farger/modeller hvis det er noe vi ikke har på lager også.

Hadde sett for meg deg som noe eldre, så trodde ikke det var deg. Men så kom jeg hjem og leste et sted du hadde skrevet at din første LP var en Studio Faded Worn Brown, og det hørtes ut som noe jeg hadde hørt tidligere den kvelden.

Hehe. Får ofte høre at folk tror jeg er eldre når de bare prater med meg på nettet enn når de møter meg i virkeligheten. ;)

Må da få takke deg også for utrolig god service! Dessverre ikke noe jeg er altfor vant med når jeg kommer og skal prøve gitarer, så det var en meget positiv opptur. Noen har åpenbart skjønt hvordan man driver musikkforretning :)

Takk skal du ha. :blush:

Hmm, var det dere som solgte en brukt USA lefty-Strat på finn.no for.... 6500 ellerno? Den ble borte :(

Stemmer det. Den fikk bein å gå på. Solgte den videre til en svenske som var på tur forbi. Har hatt både Fender og Hagström lefties inne. Si ifra hvis du har noen ønsker til lefthand-gitarer, så kan jeg vurdere å ta det inn (kommer nok ikke til å ha veldig mange left-hand, men 1-2 kurante modeller)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var dette navnet da? dauer av nysgjerrighet :)

Charlotte, hææhæhæh.

Neida.

Hva man liker er jo en smakssak. Selv syns jeg at de fleste gitarer som koster over 30k er bare tull og tøys.

Men hva hadde jeg ikke gjort for en sånn gitar.. Syns no forøvrig at Gibson lager gode gitarer, men man må sykt opp i pris (som oftest)

F.eks hadde jeg heller valgt 2 rimelige gitarer fremfor en LP Studio. Og jeg som er så glad i les Paulformen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.