Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Retro


Hans Majestet

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Retro er en gjenspeiling av det dårlige som ble lagd på' date=' hm, 60 - 70 tallet? Ja, über harry er det også. Husker ikke om det er Trond Lien som er orkesterleder. Altså, mannen bak B3'en. Han er mannen ;)[/quote']

Trond Lien er fra Hønefoss! En av Hønefoss' store sønner, på lik linje med meg mao. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at det er flinke folk ,men jeg klarer ikke forstå hva som er bra ved å spille en låt helt perfekt med snuten nedi noteboka. Jeg synes ikke det har noe med den formen for musikk jeg bedriver å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de aller fleste som er med i bandet er folk som har et nært forhold til den musikken og som liker den godt selv, så at man har noter for at ting skal gå glatt når de ikke har all verdens tid til å øve er det vel ikke noe galt i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at det er flinke folk ' date='men jeg klarer ikke forstå hva som er bra ved å spille en låt helt perfekt med snuten nedi noteboka. Jeg synes ikke det har noe med den formen for musikk jeg bedriver å gjøre.[/quote']

Sant nok, men realiteten er at det er det de aller fleste musikere lever av. Musikk skal være gøy, men det skader heller ikke å gjøre litt kroner på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at det er flinke folk ' date='men jeg klarer ikke forstå hva som er bra ved å spille en låt helt perfekt med snuten nedi noteboka. Jeg synes ikke det har noe med den formen for musikk jeg bedriver å gjøre.[/quote']

Sant nok' date=' men realiteten er at det er det de aller fleste musikere lever av. Musikk skal være gøy, men det skader heller ikke å gjøre litt kroner på det.[/quote']

Jeg tjener en hel del penger på å spille musikk,og jeg er ikke i nærheten av å kunne en eneste note, eller musikkteori overhodet. Men jeg skjønner jo at de folka i den settingen trenger den kunnskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bruken av noter på bandene i NRK, så tror jeg det er en nødvendighet, i og med at de har så utrolig kort tid å spille gjennom materialt på.. tror få på dette forumet er så gode at de hadde tatt alt det de spiller på gehøret.. tror neppe de har tid til å sitte å høre gjennom forskjellige fraser og riff på CD mens de spiller sammen med CD`en!! Legg merke til porpouriene de har!! de overgangene måtte man ha øvd lenge på om ikke man kunne lest noter..

Ang. Danseband. så har mange gode og kjendte gitarister sin bakgrunn derifra.. man opparbeider seg en enormt bra rutine.. Tror egentlig mange såkalte "dansebandhatere", egentlig ikke hadde fikasa jobben som sologitarist i danseband..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant. Samme med gitaristen.. Virker som om han er rimelig habil.

Jørn Fodnestøl er helt utrolig.

Vi hadde med han som vikar.

Tar det aller meste med en gang.

Folk sto bare å måpte. (det gjorde vel vi å) :D

Han møtte opp 18.30 - rigga seg til.

Så gikk vi for å gå gjennom repertoaret.

Begynte kl 20.00.

Mannen er tvers gjennom proff!!

Vi leverte en knallbra konsert (hvis det er lov å skryte av seg selv :oops: )

Det som var morro var at han gjerne ville bli med ved senere annledning.

Så at han kosa seg, noe han uttrykte etterpå også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at det er flinke folk ' date='men jeg klarer ikke forstå hva som er bra ved å spille en låt helt perfekt med snuten nedi noteboka. Jeg synes ikke det har noe med den formen for musikk jeg bedriver å gjøre.[/quote']

Sant nok' date=' men realiteten er at det er det de aller fleste musikere lever av. Musikk skal være gøy, men det skader heller ikke å gjøre litt kroner på det.[/quote']

Jeg tjener en hel del penger på å spille musikk,og jeg er ikke i nærheten av å kunne en eneste note, eller musikkteori overhodet. Men jeg skjønner jo at de folka i den settingen trenger den kunnskapen.

Da har du vært meget heldig. Det går simpelthen ikke an å være proffmusiker i dag og ikke kunne noter. Ja, du kan være artist, og håpe på å tjene penger ved at folk kjøper platene dine, men prøv deg som frilansmusiker -studio, teater, TV, soloartister, etc.- og du skal se at så godt som ingen vil gi deg jobb så lenge du ikke kan lese noter, ihvertfall ikke så lenge det finnes andre som kan. Konkurransen i den bransjen er beinhard, og musikere som leser noter jobber rett og slett mer effektivt enn de som ikke gjør det.

Hvis du jobbet med å ansette musikere til et husband á la "Beat for Beat", hvor tidsbudsjettet er strammere enn ansiktet til Cher, og effiktivitet er of the utmost importance, hvem ville du ansatt: Han som kan se over notearket én gang på forhånd før han bladleser feilfritt gjennom hele skiten sammen med bandet, eller han som må få tak i CD'en først, for så å lære seg sangen hjemme over en dag eller to? Samme tidspress og fokus på effektivitet dominerer alle frilans-orienterte spilejobber, især studioarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du liker å skrive skrått du, aiwass... hehe... :mrgreen:

jeg tror det er lettere å komme seg fram om du kan litt teori, men enkelte klarer seg uten. jeg har kunnet noter siden jeg var 10, og trives med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du liker å skrive skrått du' date=' aiwass... hehe... :mrgreen:

jeg tror det er lettere å komme seg fram om du kan litt teori, men enkelte klarer seg uten. jeg har kunnet noter siden jeg var 10, og trives med det.[/quote']

Nøkkelen til velformulerte argumenter ligger i kursiv... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.