Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Thrash-gitar til max 10,000?


CopyPerik

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt gitar en stund men har ikke peiling på gitarmærker osv, selvom jeg spiller helt greit. Men nokk om det.

Jeg har tenkt å kjøpe en ny gitar, og trenger en gitar til max 10,000 som er genial å bruke til f.eks. Holy Wars.. og lignende sanger.

Har hørt ESP er bra? Jee, vet ikke helt, bare ta det enkelt og greit; Prøv å forklar hvorfor en gitar til rundt 10,000 er bra for meg. Takk på forhånd.

Endret av CopyPerik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt gitar en stund men har ikke peiling på gitarmærker osv, selvom jeg spiller helt greit. Men nokk om det.

Jeg har tenkt å kjøpe en ny gitar, og trenger en gitar til max 10,000 som er genial å bruke til f.eks. Holy Wars.. og lignende sanger.

Har hørt ESP er bra? Jee, vet ikke helt, bare ta det enkelt og greit; Prøv å forklar hvorfor en gitar til rundt 10,000 er bra for meg. Takk på forhånd.

Kjøp min Ibanez PGM 301. Den funker til ALT. 8000,- Skikkelig arbeidshest, no bullshit. Har ikke tremolo da, men det ser jeg som en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsåvidt en LTD Alexi 600 med EMG HZ pickup, in my opinion er den pretty fucking metal :P

Har vurdert å selge den, eller stappe en Seymour Duncan Dimebucker i den.

Men den er stemt i D med 11 - 52 strenger eller noe, så det er tykt..

I tillegg, viss du ikke har greier på tremolo og styr, så ville det blitt et reint helvette for deg å justere til f.eks E-standard tuning..

Måtte evt. satt på annen streng tykkelse, kansje fjerne en eller 2 fjærer..

Ellers ville eg foreslått en Jackson RR5 eller RR24.

Ville kjøpt brukt da.

Kansje du hadde funnet RR5 for halve prisen, og hatt penger til en ok amp.

Eller om du er veldig heldig, så finner du f.eks en Jackson RR1 til ca 10 000..

dem går for litt over 20k nye.

Kunne annbefalt en hel del "thrash" gitarer.. men orker ikke :P

Viss du liker ekstreme former ville jeg sjekka ut Ibanez Xiphos,

å foreslå ibanez som thrash gitar er IMO helt ok, men tror alle jackson og esp folka ville protestert :P

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke prøve å få tak i en Jackson King V? Ekstremt tøffe gitarer! USA modellene kommer vel både med og uten Floyd Rose, men selv syns jeg KV2 ser mest interessant ut av dem...

JACKSON GUITARS KING V

Jeg så forresten her om dagen at jackson har kommet med en ny Pro Series King V, laget i japan. Gjennomgående hals, Seymour Duncan pickups, Floyd Rose. Det er flott at det er et midtpriset alternativ til King V på markedet nå, den siste tiden har jo Jackson bare hatt KV i USA Select, og de aller billigste seriene.

KV5FR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du liker Les Paul-formen så kan du jo sjekke ut LTD Ec-1000 eller kanskje en brukt ESP Eclipse.

Jeg støtter deg der. Nå er jeg konservativ av meg, men jeg mener at en LTD EC-1000 eller EC401FM er blant det råeste i denne sjangeren. Det finnes selvfølgelig mer ekstreme alternativer utseendemessig, men det har aldri fenget meg. Det blir liksom veldig "over the top". Men hver sin smak. Ang EMG vs Seymour Duncans til thrash-gitar så har jeg skjelden vært borti at EMG låter bedre en SD hvis du først har en skikkelig forsterker eller effektboks som gir litt god og kompakt vreng (gjerne high-gain), men det er jo litt utenfor mitt interesse-felt spillemessig, så jeg sitter ikke med noen fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktive vs passive pickups er vel mer en smakssak. Spesielt EMG har veldig todelte meninger. Det finnes mange som sverger til dem, og det er mange som ikke liker dem i det heletatt. :P

Å bytte pickups har vel aldri vært noe stort problem da. Med mindre man heter Konnis da selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.