Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med vibsystemet til Ibanez Xiphos


Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har hele tiden siden jeg kjøpte gitaren hatt problemer med at vibsystemet "henger" seg (nullstiller seg ikke etter bakover/fremoverbruk)

Ble lei av problemet og låste systemet med treklosser, men har tatt de av og prøver å få systemet til å funke.

Systemet er balansert og holder seg stemt så lenge eg ikke "vibber".

Gitaren er stemt i dropp Bb.

Trenger noen råd om hvordan jeg kan løse problemet eller aventuelt alternativt bedre vibsystem jeg kan sette i isteden.

Byttet ut til floyd rose i Dean Razorback gitaren min og det funker perfekt.. men Ibanezen har for tynn kropp,, noe som egentlig razorbacken også har (systemet stikker ut bak slik at jeg ikke får montert bakplaten.

MVH

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg har hele tiden siden jeg kjøpte gitaren hatt problemer med at vibsystemet "henger" seg (nullstiller seg ikke etter bakover/fremoverbruk)

Ble lei av problemet og låste systemet med treklosser, men har tatt de av og prøver å få systemet til å funke.

Systemet er balansert og holder seg stemt så lenge eg ikke "vibber".

Gitaren er stemt i dropp Bb.

Trenger noen råd om hvordan jeg kan løse problemet eller aventuelt alternativt bedre vibsystem jeg kan sette i isteden.

Byttet ut til floyd rose i Dean Razorback gitaren min og det funker perfekt.. men Ibanezen har for tynn kropp,, noe som egentlig razorbacken også har (systemet stikker ut bak slik at jeg ikke får montert bakplaten.

MVH

Kjetil

Er tremoloen riktig innstilt? Er den paralell med kroppen?

Bb, vil det si at du har Bb, A D G B E?

Jeg har ALDRI hatt noe problem med mitt Ibanez tremolo system, og jeg har to.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.