Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ikke hat meg: kan noen anbefale en gitar?


Ursa

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha:

*24 bånd

*inget utstikkende nedre horn (som på fender-kopien jeg har nå) da det kommer i veien for hånda når jeg briljerer på de øvre båndene.

*Billig (under 8000 helst)

*Veldig bra tremolo som holder stemminga

*Litt mer "hjemmekoselig" á la Fender følelsen (vs. Ibanez RG-følelsen) Gjerne bygd av en gitarsnekker, men i den prisklassen er det vel vanskelig.

*Gjerne hals direkte koblet til mikrofonene

Det var egentlig alt.... Jeg har lurt litt på de Dean Avalanche som dem selger på sound1.no, men de har jo 7 strenger.... Lurer på om du blir "stuck" dersom du først begynner å spille med 7 strenger liksom? Går det fremdeles an å ta grep på en 7-strenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok få mange tips om gitarer som passer til det du vil ha. Jeg kan svare på det siste du spør om. Sju strenger vil på ingen måte begrense spillingen din. Se det på denne måten, selv om du har seks strenger på gitaren kan du spille A, C og D i åpen posisjon uten problemer, det samme gjelder en gitar med en ekstra streng. For meg betyr sju strenger kun flere muligheter, men du må selvsagt selv finne ut om det er noe for deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du er villig til å gå kanskje en tusing lenger opp, kan du uten problemer få en dritfeit Warmoth-gitar, satt sammen av en proff, hvis du kjøper selv da mseff. PU's på eBay er anbefalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Warmoth så mange modeller med gjennomgående hals?

Carvin har gitarer som ligger tett opp mot det du søker. Ibanez også selvsagt. RGT42 er en modell i mellomklassen med gjennomgående hals, bra trem og god tilgang til de øverste båndene. Du har ikke så god erfaring med RG, men denne er litt annerledes. ;)

Nye gitarer til 8.000,- kan ofte ha middels mikrofoner. Klarer deg helt sikkert med de også, men det er litt å hente på oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CARVIN!

Du må ordne med et shipping-firma eller en kompis som bor der for å få den shippet fra Statene, men om du kan det så får du ikke bedre gitar for pengene.

Ville gått for en Carvin Customshopå jeg også... Utrolig lekre saker det der. Neckthrought er selvfølgelig valgfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CARVIN!

Du må ordne med et shipping-firma eller en kompis som bor der for å få den shippet fra Statene, men om du kan det så får du ikke bedre gitar for pengene.

Ville gått for en Carvin Customshopå jeg også... Utrolig lekre saker det der. Neckthrought er selvfølgelig valgfritt.

www.carvin.com

Bare en liten "plug" for dem som er for late til å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh denne var lekker:

http://www.carvin.com/products/guitar.php?...temNumber=DC135

den koster 669 dollar.... Og var ganske bra i utgangspunktet... Men la oss si jeg ender opp på 750 dollar etter å ha plusset på noen småting. Hvor mye blir dette i norske kroner?!? Jeg tenker ikke på 750xkronekurs, men hvilke gebyrer, frakt osv osv osv osv og sånn kommer i tillegg?

Hvor stor risk tar man når man kjøper fra amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh denne var lekker:

http://www.carvin.com/products/guitar.php?...temNumber=DC135

den koster 669 dollar.... Og var ganske bra i utgangspunktet... Men la oss si jeg ender opp på 750 dollar etter å ha plusset på noen småting. Hvor mye blir dette i norske kroner?!? Jeg tenker ikke på 750xkronekurs, men hvilke gebyrer, frakt osv osv osv osv og sånn kommer i tillegg?  

Hvor stor risk tar man når man kjøper fra amerika?

Det kommer helt an på hvordan du får den hit.

Det idèelle er å få en venn/familiemedlem som skal til USA i nær fremtid til å ta den med hjem for deg.

Dette foregår slik:

Du avtaler grundig med kjenningen din når han/hun skal dra, hvor lenge han/hun skal være borte og hvor han/hun skal være.

Deretter finner du ut hvor lang tid Carvin bruker på frakt, sannsynligvis omtrent 3-4 dager.

Så får du dem til å sende gitaren til hotellet den du kjenner skal være på.

Hotellet oppbevarer den og gir den til vennen din når han/hun identifiserer seg eller noe.

Så, når vennen din skal hjem igjen tar han/hun den med som håndbagasje og gir den til den søte flyvertinnen eller den tvilsomme flyverten som tar den med inn i et fint rom for oppbevaring av slike ting.

Når vennen din kommer hjem igjen spankulerer han bare rett gjennom tollen med gitaren i sin høyre hånd og passet i den venstre. (Eller omvendt.)

Eller så kan du be dem sende hit med UPS eller lignende som jeg tror koster ca. 100 dollar.

Da tar du hele prisen (Gitar+Frakt) og ganger med 1,24 for å finne ut tollen.

Det som da skjer er at UPS leverer gitaren hjem til deg, du signerer litt her og der og får en regning i posten med moms og slikt noen dager etterpå.

Det er ikke toll på musikkinstrumenter, bare moms.

Jeg fikk for så vidt også lyst på en Carvin, de var utrolig pene!

Noen som vet hvordan de er lydmessig og i spillbarhet?

EDIT:

Forresten, Aftenposten har en utmerket valutakalkulator som hver dag oppdateres med dagens kurser.

www.aftenposten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Warmoth så mange modeller med gjennomgående hals?

Hvada modeller???

Ja, Warmoth har plenty med halser og kropper laget for neckthrough...

Was? Never seen it. Mener bestemt de KUN lager bolt on neck.. De LP'type kroppene og halsene er jo bolt on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.