Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan gjøres dette egentlig?


Anbefalte innlegg

Jeg skulle ta opp noe for en kompis der han fikk høre noe jeg spilte, men så når jeg skulle spille av var kvaliteten elendig. Måtte ha volumet på forsterkeren på fullt for i det hele tatt å høre noe av det jeg spilte på opptaket.

Det er koblet opp sånn:

forsterker (hodetelefon utgang på en Roland Micro Cube) -> hjemmelagd kobling (minijack -> minijack) -> pc (line in på et Soundblaster Live! 1024)

Skjønner at dette ikke er så veldig optimalt, men av mikrofoner har jeg en Labtec-noe som absolutt ikke er beregnet til dette. Har prøvd, ja. :P

Jeg bruker "Sound recorder" som følger med windows til å ta opp. Dette er vel ikke akkurat det "beste" programmet, men det skulle da gjøre jobben godt nok?

Den hjemmelagde koblingen fra hodetelfonutgangen til pc'en kan jo være dårlig, men den skal funke.

Nå for tiden har jeg det veldig trangt økonomisk, så jeg kan ikke kjøpe noe utstyr jeg måtte trenge.

Så. Er det noen som kan komme med noen vink om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goth explorer : når skal folk lære seg å ikke snakke uten at de vet hva de prater om. grunnen til at skurrer hvis du tar opp igjennom mic inngangen er fordi du ikke har bypassa mic preampen.

men tilbake til spørsmålet.

Du må skru opp gainen på line inngangen din. Dette gjøres i mikseren for lydkortet (evt windows mikseren).

Dobbelklikk på høytalerikonet nedi systrayen din. Gå på options og så properties. Velg så Recording. Klikk av for Line in der. Trykk Ok. Så stiller hukker du av for line at (alså at du vil ta opp fra den), så kan du stille inputen der.

voila' :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goth explorer : når skal folk lære seg å ikke snakke uten at de vet hva de prater om.

Her er vi musikkere som er GREIE og gir hverandre tips, og prøver å hjelpe hverandre! Så kommer du og er negativ til alle andre som prøver å hjelpe, men ikke har like gode tips og svar som deg?! :roll: Ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk FoxyFix! Det samme mener jeg EivindS! Skjerp deg! :evil:

Det jeg sier er at dette virker! Og det kan du ikke si imot, uansett hvor mye du vrir eller bender på det! Ja, du hadde rett med det, men jeg visste om en måte jeg pleier å gjøre det på med brukbart resultat, og jeg vil jo hjelpe andre! Huffamegen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk FoxyFix! Det samme mener jeg EivindS! Skjerp deg! :evil:  

Det jeg sier er at dette virker! Og det kan du ikke si imot, uansett hvor mye du vrir eller bender på det! Ja, du hadde rett med det, men jeg visste om en måte jeg pleier å gjøre det på med brukbart resultat, og jeg vil jo hjelpe andre! Huffamegen :roll:

bra du hjelper andre.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.