Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øve utholdenhet


Humbug

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg spiller hovedsakelig thrash metal, men har også begynt med noe svartmetall.

Jeg har innsett at det er viktig å være ganske utholden med høyrehånda når det kommer til rask tremolo picking. Jeg har derfor begynt å trene på dette ved å sette meg ned på gitaren og bare spille en åpen E så fort som mulig. Dette funker greit, men det blir litt mye styr å dra frem gitaren bare for å spille en åpen E. Så kommer spørsmålet, er Powerball et godt alternativ til å øve utholdenhet? Kan også spørre om det finns andre og kanskje bedre alternativer enn Powerball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg spiller hovedsakelig thrash metal, men har også begynt med noe svartmetall.

Jeg har innsett at det er viktig å være ganske utholden med høyrehånda når det kommer til rask tremolo picking. Jeg har derfor begynt å trene på dette ved å sette meg ned på gitaren og bare spille en åpen E så fort som mulig. Dette funker greit, men det blir litt mye styr å dra frem gitaren bare for å spille en åpen E. Så kommer spørsmålet, er Powerball et godt alternativ til å øve utholdenhet? Kan også spørre om det finns andre og kanskje bedre alternativer enn Powerball.

Tren shred istedet. 3 noter per streng, opp og ned, alternate. Du vil trene begge henda betydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm opp før du begynner, start rolig å jobb deg oppover. Kan ikke si jeg er noe fan av dette produktet, men høres ut som "Shred neck" er noe for deg. Det er et nokså nytt produkt (etter hva jeg har fått med meg) der man har en gitar hals fra første til syvende fret og ingen kropp eller lyd. Den skal hvis være flott for de som sliter med sene-betennelse (og hvis du ikke gjør det nå så vil du få problemer med det en eller annen gang hvis du ikke er flink å varmer opp). Koster ca. 500,- virker som en god invistering dersom man vil terpe litt sofa-style.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm opp før du begynner, start rolig å jobb deg oppover. Kan ikke si jeg er noe fan av dette produktet, men høres ut som "Shred neck" er noe for deg. Det er et nokså nytt produkt (etter hva jeg har fått med meg) der man har en gitar hals fra første til syvende fret og ingen kropp eller lyd. Den skal hvis være flott for de som sliter med sene-betennelse (og hvis du ikke gjør det nå så vil du få problemer med det en eller annen gang hvis du ikke er flink å varmer opp). Koster ca. 500,- virker som en god invistering dersom man vil terpe litt sofa-style.

Aldri varmet opp, aldri fått senebetennelse.

Spiller minst 2 timer om dagen, og om kjerringa er ute, 12!!!

Tror dette med senebetennelse osv er veldig variabelt fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg 7 år å få symtomer på det. Egentlig bare spillt aktivt i 3 av de. Under øvinga til turnéen øvde jeg/vi 40 timer i uka - halv 9 til litt over 4 hver dag. Pluss egenøving og overnattinger der vi øvde i hvertfall 12. Altså det ble mye spilling og da strammet den ene senen seg veldig - det vil ikke si senebetennelse, heller en irritert sene - som betyr SLAPP AV.

Men ja, andre faktorer har mye å si. Gitar er små knotete bevegelser som er en påkjenning for sena, en bør kompansere med store bevegelser, som spille squash, basket o.l. Hvis du er godt trent, sitter riktig mens du spiller (det vil si, rett i ryggen (altså fram med bekken), helt uanstrente armer og et løst grep på gripebrettet) er det mindre sjangse for at du er utsatt for senebetennelse ja. Problemet er at ingen av oss sitter riktig eller uanstrengt, og det leder til stiv rygg/nakke og senebetennelse (senefestet ligger i ryggen, altså hvordan ryggen din er har mye å si for armene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør påstå at powerball er 50% å takke for at jeg ble kvitt senebetennelsen min. Men som med alt annet resulterer selvfølgelig overdreven bruk i skader. Man kommer ikke unna det samme hva det er. Bruk med moderasjon, så ser du resultater. 5 minutter på hver hånd i et tempo som ikke sliter deg fullstendig ut er kurant pr. dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.