Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rør til marshall


Anbefalte innlegg

Jeg må høre med noen flinkiser...

Hva slags rør skal jeg kjøpe til forsterkeren min? Jeg har en "Marshall Superbass 100", 69-modell (av Jimi Hendrix omtalt som den beste gitarforsterkeren noensinne).

Hva er best?

Hvor dyrt er det?

Hva får man for 2000 flis?

Hvem?

Hva?

Hvor?

Hvorfor?

...etc

Anyone?

All kunnskap suges inn med makt!

PO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit ikke hvilke merker som er best og sånt, men det er en stor fordel å kjøpe et matchet sett. De låter mye bedre. Også må du få en som har skikkelig peiling til å stille biasen på forsterkeren etterpå. Det bør også gjøres etter at røra er spilt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel masse takk for hjelpa!!

Og litt over 10 pund pr stk da. Langt under budsjettert. Med disse var dual matched, det er vell bedre med quad match når jeg skal ha 4 rør?

Hakke peiling på om jeg trenger preamprør, men det er vel bare å kline til å kjøpe full pupp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.demostenes.no har en del rør og diverse rørtilbehør. Vet ikke noe om priser der, så bare en annonse i Fidelity i sta, og tenkte jeg kunne slenge inn adressen så du hadde sett den, og visste om tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel masse takk for hjelpa!!

Og litt over 10 pund pr stk da. Langt under budsjettert. Med disse var dual matched, det er vell bedre med quad match når jeg skal ha 4 rør?

Hakke peiling på om jeg trenger preamprør, men det er vel bare å kline til å kjøpe full pupp!

Det er sant, du må ha fire matchede rør (skulle jeg i hvert fall tro.. har ikke så mye peiling selv..). Sender du en mail til den butikken er det godt mulig de fikser det for deg.

Det er vanlig å skifte preamp-rør omtrent halvparten så ofte som du skifter power-amp rør, men hvis power-amp rørene har gått lenge på overtid er det nok også på tide å bytte preamp-rør..

Du må huske på at etter at rørene er skiftet må forsterkeren inn på service (f.eks. i en musikkbutikk) for å få stilt inn biasen riktig. Det koster også penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 6 years later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.