Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til ny gitar?


Bloff

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk plutselig lyst på ny gitar grunnet sommerjobb og tenkte at noe à la Ibanez hadde vært morsomt, har LP og Strat(mongo hals på den :( )

Liker ikke å bruke utrykket, men ei "shredde"-øks er vel det jeg tenker på, med tynn hals(noe tynnere enn LP hvertfall :P) og noen pick-ups som gir fra seg litt saft :P

Har aldri prøvd noen Ibanez gitarer før så får se, men skal hvertfall prøve noen hos den lokale sjappa.

KOM MED FORSLAG!

Thx.

Er vel mest tenkt som ei metaløks(ja LP'n duger der også, men ønsker noe nytt, GAS) Blir enten brukt på en Bass-King eller Sound City, ikke typisk metal-forsterkere, men med min trofaste DOD250 og TS8 skal det bli liv i leiren :P

Noe à la 3-5000K-ish i pris

Endret av Bloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debris har en nyyydelig Schecter som han sikkert kan overtales til å selge. Jeg har akkurat overhalt elektronikken. Hvis jeg ikke akkurat hadde blakket meg i "MrWalkers bodega", hadde jeg kjøpt den selv. Aktiv EMG, fantastisk ChuggaChugga! Slafs! Og vi har selvsagt koblet ut "tonekontrollen", eller "diskantfjerneren" på godt norsk. Den er det sikkert mulig å lodde på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debris har en nyyydelig Schecter som han sikkert kan overtales til å selge. Jeg har akkurat overhalt elektronikken. Hvis jeg ikke akkurat hadde blakket meg i "MrWalkers bodega", hadde jeg kjøpt den selv. Aktiv EMG, fantastisk ChuggaChugga! Slafs! Og vi har selvsagt koblet ut "tonekontrollen", eller "diskantfjerneren" på godt norsk. Den er det sikkert mulig å lodde på igjen.

Hehe

En stor takk til Castor Fiber som har gjort en knalljobb med denne gitaren!

The man knows his stuff :)

Den låter bedre enn ever og er dørgende stille (når den skal være det hehe)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi dem ikke er så jævla gode att det gjør noe :P

bruke volumknotten istede er mye bedre IMO.

For folk som har ÉN gitarlyd, og det er chuggachugga og skrikende leadlyd, kan det å bare ha volumkontroll være greit nok.

Om man har sansen for litt forskjellige gitarlyd er tonekontroll et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For folk som har ÉN gitarlyd, og det er chuggachugga og skrikende leadlyd, kan det å bare ha volumkontroll være greit nok.

Om man har sansen for litt forskjellige gitarlyd er tonekontroll et must.

På gitar har jeg aldri likt å bruke tonekontroll,

men på bass derimot.. noe rart med det :P

Kansje viss jeg hadde spilt litt mer clean gitar, litt vansklig det når man har 6505-gain ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.