Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bytte ut tremolo med hardtail


Anbefalte innlegg

Har planlagt å bytte ut tremoloen med hardtail på en strat og jeg har og regner med at det er noen som har gjort noe lignende her inne..

vil dette by på problemer eller er det bare å skru inn i de eksisterende hullene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at du ikke vil få den til å sitte skikkelig, siden det er et stort hull der du normalt ville skrudd den fast. Hvorfor ikke bare kjøpe en Tremol-No, låse vibsystemet med den og ta ut vibarmen?

+1

Dette er et godt poeng.

Du vil få et bedre resultat på denne måten vil jeg tro. Med mindre du er kresen på hvordan stratten din ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAAAAEN§! det var det jeg fryktet... Det er ganske viktig at det blir hardtail på skiten..

ellers vil drømmen knuses :unsure:

Noen som har en god ide på hvordan jeg kan fixe dette ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAAAAEN§! det var det jeg fryktet... Det er ganske viktig at det blir hardtail på skiten..

ellers vil drømmen knuses :unsure:

Noen som har en god ide på hvordan jeg kan fixe dette ???

Kjøpe ein hard-tail strat? Trur som nemnt tidlegare at du vil få problemer med å få festa ein hardtail bridge skikkeleg på ein kropp som har utfresingar for vanleg tremolo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FAAAAEN§! det var det jeg fryktet... Det er ganske viktig at det blir hardtail på skiten..

ellers vil drømmen knuses :unsure:

Noen som har en god ide på hvordan jeg kan fixe dette ???

Sett inn en Tremol-no. Søk på google etter den- Jeg har en i min Ibanez, knuser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at du ikke vil få den til å sitte skikkelig, siden det er et stort hull der du normalt ville skrudd den fast. Hvorfor ikke bare kjøpe en Tremol-No, låse vibsystemet med den og ta ut vibarmen?
Sett inn en Tremol-no. Søk på google etter den- Jeg har en i min Ibanez, knuser.

Njø njø ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik kan det også gjøres: http://www.guitarattack.com/repair/tremfill/tremfill.htm

Jeg tror jeg hadde nøyd meg med å bruke en tremol-no, eller blokket med tilpassede trebiter. Kan liksom ikke helt skjønne hvorfor det ikke er bra nok, men trådstarter prater da heller ikke over seg i forhold til det han ønsker å oppnå. Vanskelig å hjelpe folk som forteller så lite som mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.