Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til ny gitar?


bantex28

Anbefalte innlegg

Jeg aner en type tråd der de aller fleste ramser opp favorittgitarene sine..... Og i tillegg spår jeg drittslenging om gitarer man ikke liker.

Tips til trådstarter: Som nevnt før, er det lurt å oppgi hvilken musikkstil man har tenkt å bruke gitaren til. Gjerne også hvilken type lyd du er ute etter.I tillegg, er det heller ikke dumt å ha gjort seg opp en viss formening om hva man vil ha på forhånd. Du nevner at en Stratocaster er aktuelt. Vel, da skriver du det. På den måten får du tips om div. Strater av ulike typer som kan være interessante. Slik du har formulert spørsmålet, ender du bare med en haug med tips om ulike gitarer der et lite mindretall faktisk er noe som er aktuelt for deg.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Paul, fordi de er dritdeilige og funker til alt :)

Veldig veldig enig. Les Paul funker utmerket til alle musikkstilene du nevner. I tillegg er de lette å selge igjen dersom du senere har lyst på noe annet.

Eneste problem er prisen på Gibson-gitarer. For 6-8k brukt får du ikke all verdens Les Paul for pengene. Et alternativ er da å kjøpe en Edwards-kopi av en Les Paul. Både Aphelion og jeg har en slik, og jeg tror Aphelion kan anbefale den like sterkt som jeg kan... :)

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er en GMW custom superstrat med sustainer. Du får søke på finn.no og se om du finner. Dyre gitarer riktignok, så hvis du finner en i ditt prisleie bør du kjøpe umiddlebart! :D;)

Heahaha, luring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig veldig enig. Les Paul funker utmerket til alle musikkstilene du nevner. I tillegg er de lette å selge igjen dersom du senere har lyst på noe annet.

Eneste problem er prisen på Gibson-gitarer. For 6-8k brukt får du ikke all verdens Les Paul for pengene. Et alternativ er da å kjøpe en Edwards-kopi av en Les Paul. Både Aphelion og jeg har en slik, og jeg tror Aphelion kan anbefale den like sterkt som jeg kan... :)

Fender Strat, Fender Tele funker også til alt og er også utrolig deilige... hvis man vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for på noen måte å henge ut trådstarter, og jeg virker kanskje sur her jeg sitter, men likevel:

Oppskriften på å få en unyttig søpletråd er ikke så vanskelig:

1: Still et upresist spørsmål.

2: Gi så få opplysninger som mulig. Anta at forummedlemmer er synske.

Vi ser jo resultatet her..

Det er nesten så jeg er i stengemodus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-8k:

For å si det på en annen måte, ossen gitar ville du kjøpt og hvorfor? fortell også hvilken stil du ville brukt den til:)

Akkurat nå begynner jeg faktisk å få sansen for Ibanez. Har aldri likt dem. Men prøvde noen modeller i butikken og de låt jævla bra.

Til de penga så ville jeg kanskje vurdert det til rock og metal ihvertfall.

Les Paul er jo tingen da. Men du får ikke så mye Gibson for 6-8k bortsett fra studio. Syns ikke de er verdt det, jeg:p

Spiller selv på en Epi LP Custom som du lett kan finne brukt til 3.5k. Allsidighet, god lyd og sexy utseende. Men med 6-8k ville jeg noe vurdert noe annet

Haddet det vært 20k, så ville det uten tvil vært en LP Custom. :P

Btw. Til 8k får du jo kjøpt BÅDE en nydelig Epi LP og en fet Ibanez brukt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren må ha strat skala. Hadde vert artig å prøvd noe med singlecoils.

Noen som spiller funk her som kan fortelle litt om hum vs. single når man skal spille funk? Single må jo være best, men det er folk som spiller funk med hum og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her har sagt: En brukt Fender Stratocaster, Gibson Les Paul eller Gibson SG. Selv er jeg veldig fornøyd med min Fender Telecaster. Den er riktignok laget i Mexico, men jeg fikk den ny for 5000 kr hos Imerslund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.