Web Analytics
Jump to content

Forslag til ny gitar?

bantex28
 Share

Recommended Posts

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny gitar. Noen forslag? kom med alt mulig rart:P

Fortell gjerne hvorfor jeg burde ha akkurat den gitaren og erfaringer hvis du har:)

Edited by bantex28

Gjør som jeg har hatt lyst til :P

Gå på warmoth, bestill en Lefty "Iceman" forma gitar, med sss cutout.. snu den speilvendt, puss til cutout.

Så har du en egen versjon av Ibanez Fireman :D (nyeste paul gilbert modellen)

*Update*

Grunnlag?:

Vell, det ville blitt en veldig spesiell, one of a kind gitar.

Uberfet og ikke minst alsidig, til rock metal, etc.

Kansje vurdere en humbucker i bridge da.. om du skal til med hardere metal. :P

Edited by xshorteyx

Det du trenger er en GMW custom superstrat med sustainer. Du får søke på finn.no og se om du finner. Dyre gitarer riktignok, så hvis du finner en i ditt prisleie bør du kjøpe umiddlebart! :D;)

Skaff en 1953 Les Paul Goldtop, lakker den svart med pensel (forsiktig med søl på bindinga), bytt til minihumbucker i bridge og P90 i neck, skru på en Bigsby B7 og hekt på en svart skinn-strap med peace-tegn og fredsduer. Plugg helst i en vintage HotRod Deluxe i andre enden. OK?

Amerikansk strat (visst du finner en brukt til den prisen) Den er veldig allsidig, finnes i alle farger og modeller. Og går aldri av moten både på design og spillbarhet.

Det hadde eg ihvertfall gjort visst eg hadde penger :blush:

Edited by maksmekker

Skaff en 1953 Les Paul Goldtop, lakker den svart med pensel (forsiktig med søl på bindinga), bytt til minihumbucker i bridge og P90 i neck, skru på en Bigsby B7 og hekt på en svart skinn-strap med peace-tegn og fredsduer. Plugg helst i en vintage HotRod Deluxe i andre enden. OK?

For 6 - 8 tusen.. kansje han får råd til pickupene og bigsbyen.. den goldtopen må da isåfall rappes.

Plugg helst i en vintage HotRod Deluxe i andre enden

Hvordan har du tenkt at han skal få til det? De begynte å lage dem i 1996 :P Men så mye småunger som det er her på forumet så skulle det ikke forundre meg at 1996 regnes som vintage :lol:

Edited by Aphelion

Hvordan har du tenkt at han skal få til det? De begynte å lage dem i 1996 :P Men så mye småunger som det er her på forumet så skulle det ikke forundre meg at 1996 regnes som vintage :lol:

1959 Fender vintage "The Deluxe" da for pokker :-) Men ja, 1996 er nok vintage på forumet, mange var nok ikke født engang !

Edited by Blooze