Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mixing av sang


Anbefalte innlegg

Hei,

Har spilt inn en EP i Bark Studio i Oslo. De driver med mixing nå og de sendte oss en sang som en smakebit.

Den er ikke ferdig mikset, men har dere noen innspill til ting som burde rettes/bedres på så kom med det! Kanskje dere legger merke til noe som de ikke gjør.

Klikkelyden i starten er kubjelle, for de som ikke hører det :P

Link:

http://www.mediafire.com/?sharekey=109fdd8...04e75f6e8ebb871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skingrende cymbaler, fælt å høre på

Trommene generelt var ikke særlig fine, mye forbedringspotensiale der

Bass og gitar låter helt greit.

Liker ikke vokallyden, for mye mellomtone/for lite topp - men det er vel kanskje litt smakssak, ting låt litt sann før i tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det om trommene, har sagt ifra om det.

Ja, var jævlig lave priser. Betalte 3000 kr for 5 sanger. Men det var pga. det er et nytt studio og de vil ha noen band i starten så de har noe og vise til osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikser ikke for betaling, og i tillegg er det feil sjanger, men jeg må si jeg lurer litt på hva slags lytting vedkommende har brukt.. Trommer er ikke bra, faktisk helt ille..

Instrumenter er ikke bra volummessig, Bass er kurant, og det er ofte et bra utgangspunkt. Gitaren er for høyt og litt for "midt i trynet" etter min smak. Hovedproblemet er trommer og vokal.

Virker som om bassen "eter" og komprimerer trommelyd til en viss grad, men det er vanskelig å si noe om før man har prøvd å knotte selv.

Som ren amatør med en del års erfaring, tror jeg kanskje det er "rattet" en del her, og det kan være lurt å gå tilbake til null og se hva som skjer.. :) Artig gitarriff. For møkkete etter min smak, men jeg regner med det skal være slik.

Ikke meningen å være negativ, men jeg regner med at du ønsker er en ærlig tilbakemelding. I og med at det er realtivt rimelig i forhold til hva du har betalt, tipper jeg det også setter et preg på sluttresultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, noen elementer:

-Miksen er i mono. Musikk av slik karakter forventer man ofte å høre i stereo.

-Balansen internt i trommesettet er rar både spillemessig og miksemessig. Lydene henger ikke helt sammen.

Dette er nok mest på grunn av For mye bruk av closemikker. Overheadene høres ut som de skulle vært nærmere trommesettet men høyere i miksen.

-Trommene er utight spilt. Da vil de aldri låte bra uansett hvordan det mikses.

-Det samme gjelder gitaren. Utight og slarvete spilt, de dynamiske høydepunktene kommer i hytt og pine og locker ikke inn i noen groove eller swing med bass og trommer. I tilegg spiser karakteren av vreng på gitaren litt for mye dynamikk.

Det var en start, håper du setter pris på ærlig tilbakemelding. Bare å kjøre på og heie på framtida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.