Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig kabinett


Kjutte

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du combo eller? Har du noen elementer koblet til forsterkeren din?

Ville sett på et lite og bra kabinett fremfor stort og dårlig.

Det er mange som ikke ser egenskaper i et 2x12 kabinett.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg sett på noen gode 2x12 kabinetter på bruktmarkedet.

F.eks Marshall 1936, Harley Benton ol. De fleste som kjøper 4x12 kabinetter i starten aner ikke hvor høyt et kabinett på 2x12 kan spille.

Og mange går faktisk over til mindre kabinetter med tiden for å få god lyd hjemme (og øvinger..)

Marshall 1922 er helt ok kabinetter. Dukker ofte opp til ca 2000kr på bruktmarkedet.

Av 4x12 kabbs er det Marshall 1960 som er de "rimelige" og gode kabinettene.

Kan også anbefale å bestille et ferdigsnekkra kabinett her: http://gitaronline.net

Sjekk bruktmarkedet ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du combo eller? Har du noen elementer koblet til forsterkeren din?

Ville sett på et lite og bra kabinett fremfor stort og dårlig.

Det er mange som ikke ser egenskaper i et 2x12 kabinett.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg sett på noen gode 2x12 kabinetter på bruktmarkedet.

F.eks Marshall 1936, Harley Benton ol. De fleste som kjøper 4x12 kabinetter i starten aner ikke hvor høyt et kabinett på 2x12 kan spille.

Og mange går faktisk over til mindre kabinetter med tiden for å få god lyd hjemme (og øvinger..)

Marshall 1922 er helt ok kabinetter. Dukker ofte opp til ca 2000kr på bruktmarkedet.

Av 4x12 kabbs er det Marshall 1960 som er de "rimelige" og gode kabinettene.

Kan også anbefale å bestille et ferdigsnekkra kabinett her: http://gitaronline.net

Sjekk bruktmarkedet ofte

Takk for svar! Det er bare toppen, ikke kombo.

Ok, men hvordan veit jeg om et kab er dårlig eller ikke? Er det noen tegn, eller må jeg rett og slett sjekke reviews?

Hva er hovedforskjellen på et 2x og 4x? Volum, eller stor toneforandring? Begge?!!!!! Hehe.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse og litt volum. Men 2x12 spiller høyt nok til å ødelegge hørselen mange ganger.

Det er foresten farlig å spille på rørforsterker uten å ha et kabinett tilkoblet. Du kan svi/brenne forsterkeren din.

Hvordan man sjekker kabinetter? Se etter merke og elementene som sitter i det.

Celestion er veldig vanlige og populære elementer. V30 er regnet som gode elementer, så har man G12t-75 +++ flere.

Bare spør her viss du finner noe interessant. Sjekk også Kjøp&salg her inne. Dukke ofte opp gode fristelser der.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så si det med en gang da mann :P Tenkte du kanskje mente preamprøra, hadde vært litt mystisk om du fikk lyd i så fall :D

Jaaaaaa... Kanskje ikke så glupt av meg å bruke 'P.' når det kan bety både preamp og power, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska du bara ha den hemma eller ska den kunna överrösta en trummis på en övning/livegig? Om du bara ska ha den hemma så är det en möjlighet att köpa en 1x12:a? Marshalls 1912 låter jättebra sammen med alla toppar/combos jag har testat den med. Utseendemässigt så ser det litt rart ut med en stor topp på ett litet kabinett men om inte det spelar så stor roll så.. Annars kan jag väldigt varm rekommendera Marshall TSLC 212 (det har nu bytt namn till JVM 212 någonting). Kanonbra :) . Jag sålde mitt Marshall 1960(4x12) och använder TSLC istället. VÄLDIGT nöjd.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska du bara ha den hemma eller ska den kunna överrösta en trummis på en övning/livegig? Om du bara ska ha den hemma så är det en möjlighet att köpa en 1x12:a? Marshalls 1912 låter jättebra sammen med alla toppar/combos jag har testat den med. Utseendemässigt så ser det litt rart ut med en stor topp på ett litet kabinett men om inte det spelar så stor roll så.. Annars kan jag väldigt varm rekommendera Marshall TSLC 212 (det har nu bytt namn till JVM 212 någonting). Kanonbra :) . Jag sålde mitt Marshall 1960(4x12) och använder TSLC istället. VÄLDIGT nöjd.

Ja, det må kunne balansere bandet, evt.

Har ikke penger til å kjøpe inn til begge deler, så det blir nok headphones hjemme!

Da skal jeg søke litt etter TSLC!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører standard 1936 Marshall 2x12" G12T75 mener jeg det står i.

Funker bøtte! har brukt det i over ti år, fysen på å prøve noe nytt men det er sikkert bare at jeg har hørt samma kule lyden i alle år ;)

Mange som skryter av greenbacks, V30 osv.. Hypp på å prøve men kjøper ikke før jeg er overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.