Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Brad Paisley...cheesy country, men rimelig vill gitarist.


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Har vært en del diskusjoner om han karen her..

Selv om jeg ikke er noe blodfan av country, så må jeg bare gi meg over. Dette er en fyr som har gjort leksa si.

Liker spesielt den plata hans som er mest instrumental da..'Play'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Digger Brad Paisley. Mest for gitarferdighetene. Selve sjangeren han er innenfor, er harry og ikke noe for meg. Men det er jo mest sjangeren sin skyld.

Han beveger seg noe innom blues og jazz også, og et godt eksempel på det er i "She's Her Own Woman", der det er en sinnssyk blues-solo, som jeg har brukt det meste av dagen i dag til å plukke.

Som countrygitarist med en del poplåter er han på en måte countryens svar på John Mayer, som er popartist og dyktig bluesgitarist.

Har satt sammen en liste over noen sanger med mye bra gitarspill.

Oh Yeah, You're Gone har en herlig solo-medley mellom en tele og en strat. Veldig deilig å høre på.

Some Mistakes har også en fet medley på slutten av låta. Her med en telecaster, banjo, lap steel og fele.

She's Her Own Woman er en bra bluesy ballade.

Chicken Chet er en virtuos country-jazz-instrumental. Stilig.

Mr. Policeman er et kappløp på gitaren med politiet på slep. Ganske harry, men veldig vanskelig å spille.

Sjekk ut:

Spotify Resource

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har laget masse barskt, men har man først begynt å vandre på denne mørke stien, tungt preget av klisjeer og chickenpicking, kan en runde eller to med The Hellecasters være på sin plass. Det er også vanvittig rått, og beviser at man ikke må ty til nedstemte gitarer og powerchords for at det skal være stilig.

Ikke bry deg om bildene, de er skrekkelige- hør på spillingen.

YouTube - The Hellecasters - Highlander Boogie.

Se på hva denne karen kan klare når det gjelder bending- på flere strenger, samtidig. Det er mer enn rått.

http://www.youtube.com/watch?v=TJaSZxZJFV0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.