Web Analytics
Gå til innhold
Palle

Tremoloproblemer da,vettu

Anbefalte innlegg

Ok... Hvordan stemmer dere gitarene deres som har flytende tremolo? Jeg gjør det nok maks retarded måte,vil jeg tro. For det funker ikke.

Jeg begynner på lav E og går nedover. Så tar jeg neste runde,neste,neste,neste. Og hver gang jeg kommer opp igjen til E så har det blitt en diss (Og alle de andre har også gått ned en halvtone). Og til slutt så står tremoloen i været,så må jeg slakke strengene og stramme fjærene. Når jeg har gjort dette tusen ganger så er den tilnærmet stemt. Jeg bruker ca to dager til å spille den inn,og så låser jeg den. Og når det er sagt så holder den seg ikke så lenge når den er låst heller. Har en JS100 med Edge Pro 2 system. Så.. Wazzup? Noe jeg ikke har fått med meg? Har tatt ut tremoloen og skrur å prøver å skjønne hvordan det fungerer,men tror ikke jeg har skjønt det. HVORDAN GJØR DERE DET!? Help me!

Håper på svar!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg strammer de svakt i denne rekkefølgen: høy E - lav E - B - A - G - D. Så strammer jeg de litt hardere i samme rekkefølge før jeg stemmer de i samme rekkefølge, strekker litt på de, stemmer de, spiller litt, stemmer, strekker litt, stemmer, låser og finstemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ok... Hvordan stemmer dere gitarene deres som har flytende tremolo? Jeg gjør det nok maks retarded måte,vil jeg tro. For det funker ikke.

Jeg begynner på lav E og går nedover. Så tar jeg neste runde,neste,neste,neste. Og hver gang jeg kommer opp igjen til E så har det blitt en diss (Og alle de andre har også gått ned en halvtone). Og til slutt så står tremoloen i været,så må jeg slakke strengene og stramme fjærene. Når jeg har gjort dette tusen ganger så er den tilnærmet stemt. Jeg bruker ca to dager til å spille den inn,og så låser jeg den. Og når det er sagt så holder den seg ikke så lenge når den er låst heller. Har en JS100 med Edge Pro 2 system. Så.. Wazzup? Noe jeg ikke har fått med meg? Har tatt ut tremoloen og skrur å prøver å skjønne hvordan det fungerer,men tror ikke jeg har skjønt det. HVORDAN GJØR DERE DET!? Help me!

Håper på svar!!

Du må balansere fjerene!

Stem alt riktig, sjekk differansen mellom lav og høy.

Balanser fjerene deretter, og stem igjen helt til det er perfekt balansert MENS tremolo'n ligger paralelt med kroppen. (VIKTIG)

Endret av Kjutte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld, men hva fa** skrur du på fjærene bakpå for når du har null peiling på floyd systemer? Når du stemmer en streng på en floyd gitar så blir de andre slakke. Derfor må du overstemme for å få gitaren stemt. Hvis du stemmer E strenger en halv tone for høyt så vil den nærme seg E når du stemmer A strengen. Osv.

Siden du har så lite peiling som det virker som at du har så hadde jeg levert gitaren inn til noen som har god peiling og fått de til å justere den inn på nytt. Husk, med floyd kan du ikke skifte strengetykkelse eller merke uten å justere den på nytt. Så finn deg en tykkelse og et merke du liker og hold deg til det. OG få gitaren satt opp skikkelig til det merket. Og så ligger det 1000 videoer på Youtube som forklarer hvordan du stemmer floyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åa- så sint.. Det er da lov å poste i forumet uten å ha stålpeiling? Ut over det har Vampyro flere gode poenger, men det er da ikke nødvendig å ta så av? Men forresten, jeg er kanskje ikke den som skal si noe.. :(

http://forum.gitarnorge.no/Hvordan-finne-u...end-t23022.html

:)

Og det er ikke meningen å henge ut noen. Men trenger du hjelp, still noen litt presise spørsmål, så får du hjelp, trådstarter. En FR er faktisk så "kilen" at en mm feiljustering på vinkelen mellom FR og strenger gjør at den ikke funker slik den skal. Det holder ikke med "nesten i 90 grader".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lov å poste på forumet uten å ha stålpeiling. Er ikke det jeg klager på :P Klager på at folk begynner å justere fjærene fordi en streng blir ustemt når man stemmer en annen. Og at det hele tiden kommer nye tråder om de samme problemene.

http://forum.gitarnorge.no/Tremoloprobleme...ml&hl=floyd

http://forum.gitarnorge.no/Problemer-med-f...ml&hl=floyd

Før man begynner å justere noe på en floyd bør man ha satt seg inn i hva det er man har med å gjøre.

Endret av Vampyro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.