Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

steng tråd


adriantheman

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestemt meg for å kjøpe ESP LTD EC 1000!

Hvor skal jeg kjøpe en slik gitar for lavest mulig pris? Har sett at gitaren koster flesk i Norge og kan ingenting om utenlandskjøp av gitarer...

Dere som har bestilt fra USA eller et annet land, hva er risikoene og hva kan jeg spare? Er åpen for kjøp av brukt også!

Takk for alle svar! ^_^

Endret av adriantheman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er forskjellen på LTD og ESP EC 1000?

LTD er et undermerke eller noe av ESP, og derfor kalles ofte gitarene 'ESP LTD'.

Så en ESP EC 1000 er en LTD EC 1000. Er egentig feil å kalle den ESP, sånn jeg ser det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg vet, så er LTD gitarene bare en ESP serie. De blir produsert på andre fabrikker og er billigere. Rett på meg hvis jeg tar feil. Men etter det jeg har sett så er det mange LTD modeller som faktisk er ekstremt bra.

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LTD 400 og opp blir laget i Korea, og modellene under i Indonesia. Felles er at de bruker billigere tre og hardware. ESP Customs og Originals blir håndlaget i Japan, og ESP Standards blir serie-produsert i Japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt ESP gitarene billigst?

De er billigst å skaffe fra Japan.

Du har gitaren på døra innen 3 dager med EMS (japanske postvesenet, sporing hele veien!)

LTD er billigmerket til ESP.

Når du ser en høyprofilert gitarist med LTD er det som regel en ESP Custom med LTD logo.

Samme har Gibson gjort med Epihone.

Smart måte å lure yngre folk til å tro at det er "the real deal"

Har ikke sansen for LTD i det hele tatt, fått litt Mikke Mus følelse av de jeg har sett..Men de er jo brukbare.

Annbefaler uansett ordentlige ESP fremfor de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er billigst å skaffe fra Japan.

Du har gitaren på døra innen 3 dager med EMS (japanske postvesenet, sporing hele veien!)

LTD er billigmerket til ESP.

Når du ser en høyprofilert gitarist med LTD er det som regel en ESP Custom med LTD logo.

Samme har Gibson gjort med Epihone.

Smart måte å lure yngre folk til å tro at det er "the real deal"

Har ikke sansen for LTD i det hele tatt, fått litt Mikke Mus følelse av de jeg har sett..Men de er jo brukbare.

Annbefaler uansett ordentlige ESP fremfor de..

Er ikke verdens beste på gitar, så skal ikke ha de beste gitarene. Har hørt mye bra om ESP ltd EC 1000 gitaren.

Men hvis det ikke er noe som duger har jeg alltid hatt lyst på en schecter under 10k!

Sikler jo etter en Synyster Gates Custom! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt mye bra om de litt dyrere LTD til 7-8000 og oppover. Schecter Synyster modellen er fin den og.

Men Debris, jeg lurer på en ting. Lønner det seg å bestille en ESP fra Japan? Med tanke på frakt osv, blir det fortsatt billigere?

Endret av Linkage25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si ESP om LTD blir jo litt som å kalle en Epiphone en Gibson(snål setning..)

Niks. Epiphone profileres som et eget merke, noe LTD ikke gjør. Vil også påstå at Deluxe(1000)-serien til LTD gruser de beste Epiphone-gitarene ganske kraftig. Muligens med unntak av Elitist-modellene :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.