Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP Horizon II


Nidhogg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe denne modellen. Det jeg er litt usikker på er om hvilke pickuper jeg skal ha. EMG(81 og 85) eller Seymour Duncan(59)? Noen her som kan gi meg litt innspill?

Jeg spiller for det meste metal, men liker også å spille andre stilarte. Liker også å spille ren akustisk med akustisk simulator. Gitaren jeg prøvde i butikken hadde emg og syns det låt fett, men jeg har ikke testet Seymour.

http://espguitars.com/guitars_horizon.html

En annen ting er om jeg skal kjøpe med eller uten orginal Floyd Rose.

Takker for alle svar

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg hørt at emg 81 og 85 ikke skal være så alsidig pickup. Det er litt kjedelig hvis den kun egner seg for å spille metal.

Hvordan er ESP som produsent. Pleier kvaliteten å være bra på alle gitarer eller er det bare jeg som kom over en som var god gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg hørt at emg 81 og 85 ikke skal være så alsidig pickup. Det er litt kjedelig hvis den kun egner seg for å spille metal.

Hvordan er ESP som produsent. Pleier kvaliteten å være bra på alle gitarer eller er det bare jeg som kom over en som var god gitar?

EMG 81 egner seg best for metal, 85 er litt mer allsidig.

Den har mer bånn og er varmere.

Wylde bruker 81 i bridge, Lukather 85, da ser du litt forskjellen :)

2 Humbuckere er litt begrenset nesten uansett hvilke fabrikat de er hvis du tenker på allsidighet..

Jeg har hatt 9 ESP gitarer, alle har vært OK.

Customshop modellene deres er selvsagt bedre enn standard prod.

Horizon kan du kjøpe ganske billig brukt fra Japan, kan jo kikke på ebay og men de går for mer der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten er det vel ikke noe å si på. Men noen av modellene(f.eks. div. signaturmodeller) kan være litt overpriset.

Aktive EMGs kan jo brukes til mer enn metall, da.

EDIT: Debris, Zakk Wylde bruker også 85 i neck

Endret av Haakenstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Hetfield og Kirk bruker 81 i bridge ihvertfall.

Pickupen kan brukes til akkurat den musikken du vi ;)

Jeg hadde ihvertfall ikke hatt noe imot en horizon med Seymour eller EMG. ^^,

Du får teste begge og se hva du liker best.

Ellers er det ikke sååå stress å bytte pickups i fremtiden. Men liker du EMG, så er jo saken grei.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Hetfield og Kirk bruker 81 i bridge ihvertfall.

Pickupen kan brukes til akkurat den musikken du vi ;)

Jeg hadde ihvertfall ikke hatt noe imot en horizon med Seymour eller EMG. ^^,

Du får teste begge og se hva du liker best.

Ellers er det ikke sååå stress å bytte pickups i fremtiden. Men liker du EMG, så er jo saken grei.

Har nettop kjøpt en slik brukt.. Utrolig fin gitar, min er hardtail og den har en sustain og akustisk tone som er

superb. Hadde jeg vært deg, ville jeg ha ventet med å bytte PU til du var 100% sikker. De SD Puppene som står i er ganske så allsidige.. Låter fint til alt, men til ren og skjær metal finnes det bedre saker.. Hva med å prøve et sett fra Bill Lawrens?

En 500XL i bro og en 500L i hals.. Det er min plan, på sikt..

Uansett nydelig instrument, min en Black cherry og er sexy som F...

Mvh Søren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten er det vel ikke noe å si på. Men noen av modellene(f.eks. div. signaturmodeller) kan være litt overpriset.

Aktive EMGs kan jo brukes til mer enn metall, da.

EDIT: Debris, Zakk Wylde bruker også 85 i neck

Vet jo det.

Men begge bruker jo Bridge mesteparten av tiden, og de to gitaristene der gir et

bra bilde av forskjellen på de to modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg velger emg. Jeg likte veldig godt lyden av pickupen. Er det veldig mye trøbbel med orginale floyd rose tremolo i forhold til stemmingen. JEg trodde hvis man gikk opp i pris til orginal floyd rose at det ikke skulle være så mye trøbbel med tremoloen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.