Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har troen på den nye 6505+ 112-komboen?


Konnis

Anbefalte innlegg

Pleier jo å mikke opp kun en 12" selv om man har flere elementer.

Så en/tolv kombo'n funker sikkert.

Skulle du trenge mer trøkk kan vel den alltids suplimeres med et kabinett.

Går mye på hvor mye luft som flyttes, også. En 1*12 kombo flytter betraktelig mindre luft enn en forsterker med f.eks 4*12 kabinett ved siden av. Det kommer helt sikkert til å funke, men bassresponsen og bunndraget man får av kabinettet vil man ikke få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du trenge mer trøkk kan vel den alltids suplimeres med et kabinett.

Ja, eller evt. supplere? :P

komboen har 60W og ikke 120W :P

Tro meg, det er nesten ikke hørbar forskjell. Røska ut to rør i min amp, ble nesten ikke lavere i det hele tatt. Bare kjipere lyd :P

412 vs 112 utgjør nok mye større del av forskjellen enn at det er 60W og ikke 120. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller evt. supplere? :P

Tro meg, det er nesten ikke hørbar forskjell. Røska ut to rør i min amp, ble nesten ikke lavere i det hele tatt. Bare kjipere lyd :P

412 vs 112 utgjør nok mye større del av forskjellen enn at det er 60W og ikke 120. :)

Kjøpe attuenator og bruke 10w cab!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mest på amper som Marshall at man merker forskjell på 50 og 100w mtp headrom og når de brekker.

Mens på amper med mastervolum og gainkontroll så tror jeg at begge vil låte ganske bra i band-sammengeng ihvertfall.

Har en topp på 60w, og skal man ha god lyd med trøkk så må man opp i volum like mye som man ville gjort med en 100w topp.

Men nå har jeg ikke testet to like amper med forskjellige wattstyrker A/B, så jeg skal ikke uttale meg heelt sikkert.

Begge deler er nok til å ødelegge hørselen viss man får lyst uansett.. :P

Også kommer det veldig an på hvilken forsterker man bruker, ikke bare wattstyrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.