Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG370DX <--> Jackson KVX10 King V


H2H

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå skal jeg kjøpe en ny gitar, og da kom valget mellom Ibanez RG370DX og Jackson KVX10 King V.

Begge gitarene har nesten samme specs, med 24 bånd, floyd rose, basswood kropp og rosewood fingerbrett.

Jeg har hørt en del negativt om Jackson, pga. plassering av jacken osv. Og det samme gjelder Ibanez med ræva deler.

Musikken som jeg spiller er mest rock og metall.

Jeg trenger hjelp med valget siden jeg aldri har hatt en gitar med floyd rose eller eid en gitar av disse kompaniene.

Er det noen med god peiling på Ibanez og/eller Jackson som kan hjelpe meg med valget?

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du tenkt å legge ut på gitar?

Prisen mellom disse to gitarene er nokså lik, på rundt 5000 kr, tror jeg. Men, jeg skal selvfølgelig etter hvert bytte pickups og kanskje noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en LTD Alexi 600 jeg kansje skal selge.

VISS du er interesert så vil jeg gjerne helst ha rundt 6000 for den.

Den har bare En humbucker, og koster 1 tusing mer, men jeg tror neppe du hadde trengt å skifte pickup og bruke penger på det i etterkant, noe som Kan bli dyrt.

Akkurat nå er den satt opp med Standard D-tuning, med 11-52 eller 11-50 strengesett, husker ikke nøyaktig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en LTD Alexi 600 jeg kansje skal selge.

VISS du er interesert så vil jeg gjerne helst ha rundt 6000 for den.

Den har bare En humbucker, og koster 1 tusing mer, men jeg tror neppe du hadde trengt å skifte pickup og bruke penger på det i etterkant, noe som Kan bli dyrt.

Akkurat nå er den satt opp med Standard D-tuning, med 11-52 eller 11-50 strengesett, husker ikke nøyaktig :P

Tusen takk for tilbudet Shortey! Men, jeg er ikke ute etter en Alexi/rhoads gitar enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbudet Shortey! Men, jeg er ikke ute etter en Alexi/rhoads gitar enda. ;)

Hehe ;)

Den er større enn en RR.. minner mer om en King V enn rr faktisk :P

Men H2H has spoken ;)

Lykke til med kjøp;)

king v kan være jævla stress å sitte å spille med.. og blir Veldig metal.

En Ibanez av hvilken som helst type er ikke noe å si på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;)

Den er større enn en RR.. minner mer om en King V enn rr faktisk :P

Men H2H has spoken ;)

Lykke til med kjøp;)

king v kan være jævla stress å sitte å spille med.. og blir Veldig metal.

En Ibanez av hvilken som helst type er ikke noe å si på ;)

Takker.

Jeg er ikke helt sikker på kvaliteten med Jackson. En god stund siden jeg har hørt noe veldig godt om X-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri eid en Jackson selv, men jeg føler at jeg hadde mye mer glede av Ibanezen jeg hadde enn det jeg har hatt av de fleste Jackson gitarer jeg har prøvd :)

Og King v er i følge min erfaring når jeg har prøvd den ikke noe god å sitte med, en Ibanez er veldig mye mer allrounder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers takk ;) Men, det er Jackson eller Ibanez'en som jeg har tenkt å kjøpe.

Generell anbefaling: Du får mer for pengene om du kjøper brukt, og du får solgt det til ca. samme pris hvis du ikke er fornøyd. Er lenge siden sist jeg kjøpte ny gitar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generell anbefaling: Du får mer for pengene om du kjøper brukt, og du får solgt det til ca. samme pris hvis du ikke er fornøyd. Er lenge siden sist jeg kjøpte ny gitar! :)

støtter den fullt ut, jeg har vel kjøpt to nye gitarer i mitt liv, den ene var en custom til meg (så vanskelig å kjøpe brukt :) ) og den andre kjøpte jeg fra ebay og den kan jeg selge for mer enn jeg ga .har forløpig ikkje tapt store kroner på kjøp og salg av utstyr. ( foruten utlegg på vedlikehold og nye mikker m.m)

Min beste anbefaling er å se bort fra begge gitarene du ser på. kjøp en brukt ibanez 550/560/570/7xx etellerannet. MYYE mer for pengene. tåler alt disse gitarene og spillbareheten er god nok for selv de kresne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.