Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Heya!

Jeg har spilt gitar i 3 år nå, og har forrsatt min første forsterker som min eneste (en Fender 15W combo)

Lurer på hva som er lurt og kjøpe? jeg fant en helt lik bare 100W til 3 000 kr.. burde jeg?

spiller alt fra Death Metal til Jimi Hendrix, og har ikke råd til en full marshall stack.. noe rundt 3-5 000?

Noen forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, hej, vad ska du använda den till? Spelar du i band eller har planer på att börja i band? Eller ska den bara användas hemma. Är du helt nöjd med den du har bara att den inte spelar tillräckligt högt så skulle jag slå till på Fendern på 100 watt, inte ellers. Funkar det att spela death metal på en Fender förresten?

Du behöver inte köpa fullt Marshall-stack för att få Marshall-lyd. Det känns dumt att rekommendera det (eftersom jag säljer), men jag har en Marshall DSL 401 i väldigt bra stand till salgs. Det är ett hett tips om du vill ha Marshall-rör-lyd för en relativt billig penge. Men som sagt, är du nöjd med Fender-lyden så köper du en Fender :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok satsa på en Valveking, ja. Så en på Finn.no for 2500,- som er latterlig billig for en tubecombo amp.

Om du bor hjemme, eller med kjerring o.l, ville jeg heller kjøpt en amp som også har emulert utgang, derimot- så du kan kjøre både headphones, og sprenge vinduer.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag har haft en Peavey 5150, är VK ovh 5150 någorlunda lika?

Er en Mesa rectifier og en Mesa Lonestar like? :P

5150 og Valveking er forskjellige forsterkere.

vil også anbefale Valveking fremfor å kjøpe en ganske lik forsterker som den du har. med mindre du er veldig fornøyd med den da.

valveking = rør. Rør er tingen =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Mesa rectifier og en Mesa Lonestar like? 5150 og Valveking er forskjellige forsterkere.

He, he, ja, det var inte dagens smartaste kommentar från mig där nej :) . Vet inte riktigt vad jag menade men jag tror att jag tänkte på om själva vreng-lyden på 5150:n och Valvekingen kan påminna om varandra på något sätt?.. men jag tar tillbaka frågan :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vrengen i Valveking kan ikke sammenlignes med 5150. Jeg hadde heller kjøpt Marshallen til TUFFTUFFTUFF enn en Valveking. VK er en finfin amp det, jævla feit cleanlyd syns jeg, men vrengen er jeg ikke helt glad i.. kanskje jeg spiller for lavt.

Edit: DSL401 er jo litt dyrere enn VK da når jeg tenker meg om... :P VK får du til 3000 brukt ca, ligger en på finn til 2500 hvis ikke denne er solgt. Men tror jeg fortsatt hadde holdt en knapp på DSL401. Den gir Marshallyd, føler at VK ikke gir noe særlig til vreng.. mulig det er min erfaring, men.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri i verden kjøpt en Valveking, hvis du vil ha Marshall-lyd,

men det er det vanlige svaret alle får her på forumet når de egentlig spør etter en Marshall.

En topp Marshall combo koster dessuten bare litt mer enn en Valveking.

En JCM800 combo ble solgt for 3000kr her på forumet for en stund siden.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En topp Marshall combo koster dessuten bare litt mer enn en Valveking.

En JCM800 combo ble solgt for 3000kr her på forumet for en stund siden.

Den kjøpte jeg, det var veldig billig. Men den hadde endel støy, og en rep vil fort komme på en tusing eller to. Heldigvis var det bare et preamp rør. Nå har jeg skiftet alle røra, kjøpt meg en Carvin, så Marshallen er til salgs igjen (salgsforumet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.