Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst?


alexi

Anbefalte innlegg

Ser at det er ingen som har nevnt Samson.

Jeg brukte denne i mange år med hell. Synes den fungerte veldig bra og det som er genialt med denne fremfor andre er mottakeren.

Rett i gitaren uten forstyrrende pakke bak på reima ...

Samson Airline

Har testet denne og lydmessig er Relay systemene mye bedre, praktisk ja men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet denne og lydmessig er Relay systemene mye bedre, praktisk ja men...

Mye bedre ... hmmm

Har ikke brukt Samson systemet på endel år og fikk børsta støv av det nå i helga.

Låter jo greit men klart hvis Relay låter MYE bedre er det jo interessant.

Så for min del nå blir det ... bruke den jeg har nå .. kostnad 0.- ... låter greit.

Eller oppgradere til Relay ... bruke 3-4000.- ... låter bedre .. men hvor mye bedre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre ... hmmm

Har ikke brukt Samson systemet på endel år og fikk børsta støv av det nå i helga.

Låter jo greit men klart hvis Relay låter MYE bedre er det jo interessant.

Så for min del nå blir det ... bruke den jeg har nå .. kostnad 0.- ... låter greit.

Eller oppgradere til Relay ... bruke 3-4000.- ... låter bedre .. men hvor mye bedre ?

Kommer bare an på hvor kresen du er. Relay-systemet låter som om du er koblet til med kabel. Samson-systemet låter ok. Hvis du ikke har brukt det trådløse opplegget ditt på flere år er det ikke verdt pengene å oppgradere, nei. Med mindre grunnen til at du ikke bruker det er lydkvaliteten, da. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer bare an på hvor kresen du er. Relay-systemet låter som om du er koblet til med kabel. Samson-systemet låter ok. Hvis du ikke har brukt det trådløse opplegget ditt på flere år er det ikke verdt pengene å oppgradere, nei. Med mindre grunnen til at du ikke bruker det er lydkvaliteten, da. ;-)

Bare tilfeldig at jeg ikke har brukt det på en stund.

Vurderer å kjøre trådløst live igjen og prøver å finne ut om det er verdt å oppgradere.

Penger teller ikke så mye egentlig ... men selvsagt noe.

Er veldig fornøyd med AF1 senderen som er bare å stappe rett i gitaren .. veldig kjekt når man bytter gitar ofte på scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Beklager gutter at jeg graver opp denne gamle tråden!

Jeg håper at de som var aktive fremdeles abonnerer på den og får notifikasjon i e post.

Jeg har nemlig jobbet med et DIY prosjekt som baserer på trådløs overføring av lyd og andre signaler.

Et JTS trådløs system ble ofret for vitenskap og jeg har kommet ganske langt. Jeg har bygget et multikanaltrådløs system som overfører både gitarsignal og AV/PÅ signaler for mine pedaler og amp. ( Jeg styrer dette med hjelp av to doble brytere festet med dobbeltsidig tape på gitaren min)

Dette betyr at jeg kan styre 4 pedaler (eller amp-kanaler/ eller kombinasjon) mens jeg står foran miksebord fra 30-50 m avstand når bandet mitt har sound check.

Prototypen fungerer perfekt bortsatt fra at JTS trådløs ikke gir meg bra kvalitet på lyd.

(har aldri gjort det og derfor brukte jeg det som forsøkskanin i tilfelle jeg skal brenne noe.)

Heldigvis, på scene, jeg kan bruke kabel for gitar og trådløs for pedal/amp styring.

Nå, jeg planlegger å bygge en ny prototype hvor jeg skal bruke et bedre trådløs system men jeg er usikker på hvordan skal jeg tolke den nye EU-loven om frekvenseområde som er tildelt til mobilnettet.

Jeg går ut i fra at alle trådløse systemer som selges i norske butikker i dag har blitt tilpasset den nye loven.

Tar jeg feil?

Hvis dere ville velge et frekvensområde, hvilket ville skåret høyst?

wirelessstrat.jpgwirelesslespaul.jpg

receiveru.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, jeg planlegger å bygge en ny prototype hvor jeg skal bruke et bedre trådløs system men jeg er usikker på hvordan skal jeg tolke den nye EU-loven om frekvenseområde som er tildelt til mobilnettet.

Jeg går ut i fra at alle trådløse systemer som selges i norske butikker i dag har blitt tilpasset den nye loven.

Tar jeg feil?

Hvis dere ville velge et frekvensområde, hvilket ville skåret høyst?

Du bør bruke en av frekvensene fra fribruksforskriften, http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?ltdoc=/for/ff-20120119-0077.html

Du kan ikke anta noe om utstyret som selges i butikker. Radiofrekvenser ligger godt utenfor kompetanseområdet til vanlige selgere, og når det er flere aktører som selger utstyr som verken følger RoHS eller IEC-forskriftene, og ikke engang er CE-merket, så ville det vært rart om RF-utstyret deres er noe bedre.

De store importørene av lydutstyr har peiling, så hvis du er i tvil om noe bestemt så er det bare å ringe importøren. Alternativt kan du selv finne frekvensen og sjekke mot fribruksforskriften.

Selv ville jeg valgt 2.4GHz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste fornuftige neste steg som jeg ser det når det gjelder å videreutvikle trådløst er å sette en bra A/D konverter ute på gitaren og sende trådløst og digitalt rett i en Axe FX eller no. Mottaker med SPDIF rett i Axe'n. Da begynner det å ligne no som. Hvis du i tillegg greier å integrere en interface som kan styre Axe'n vettu så snakker vi.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også veldig mye på 2,4 gHz,

Har allerede testet en 2,4 ghz radio og dette lover godt. De moderne RC biler/båter/helikopter/fly bruker 2,4 gHz.radio

Jeg tror ikke disse kommer til å "krasje" med mobilt eller annet nettverk i fremtiden.

Line 6 Relay G50 går på 2,4gHz. Et veldig dyrt trådløst system. Det er mulig at det blir noe billigere etter hvert.

Jeg bruker ikke digitale FX-brett ( i hvert fall ikke i LIVE sammenheng og per i dag styrer jeg (foreløpig) Boss stomp pedaler (fordi jeg kjenner dem godt)

Morsom måte å spille på, det må jeg inrøme.

Det er lett for å bli vant til brytere siden jeg bruker veldig mye brytere og knotter på gitaren mens jeg spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker line6 g30, senderen er litt crappy, da den belteklippen lett knekker av. Men uansett så må man gaffa senderen til reima, eller gaffae på en liten skinnveske og legge den i det ;)

Det gjelder nok samtlige trådløse systemer.

Ellers så er lyden utmerket, live opptakene i signaturen min er fra min og aphelions trådløse systemer, det låter bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bruker line6 g30, senderen er litt crappy, da den belteklippen lett knekker av. Men uansett så må man gaffa senderen til reima, eller gaffae på en liten skinnveske og legge den i det ;)

Det gjelder nok samtlige trådløse systemer.

Ellers så er lyden utmerket, live opptakene i signaturen min er fra min og aphelions trådløse systemer, det låter bra.

Flotte opptakene!

Ble de tappet direkte fra miksebord til et stereospor eller til lydkort med mange innganger?

Good musikk, også!

mvh

sikter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Så, hvordan blir det med disse frekvensene? Jeg har et Mipro ACT-707 som jeg helst vil fortsette å bruke dersom dette lar seg gjøre... :)

Jeg har ingen anelse om hvilke frekvenser dette systemet bruker. «Specifications on carrier frequency range and maximum deviation vary to comply with regulations of different countries.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.