Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløst?


alexi

Anbefalte innlegg

Godt valg.

Har selv spillt med X2`n en god stund,

har aldri hatt noe problem med den.

Og det er jo min gamle som har endel timer på baken før det igjen.

Du må teste XDS`n og da, låter litt "renere" men bruker endel mer batteri desverre.

Hei,

Den som googler og leser det meste at tester i utlandet vil rimelig raskt se at det er X2 som "gjelder". Systemet er helt overlegent alle andre av flere grunner, bl.a. fordi det er heldigitalt i motsetning til tradisjonelle analoge systemer. Jeg har både rackversjonen og pedalversjonen. XDR95 vant Guitar World's "golden award" i 2008 og i de fleste "vanlige" brukertester jeg har lest så ligger poengfordelingen rundt 10-tallet. Hva angår strømforsyning til mottaker så er det bare å passe på at output er 9v DC 500ma. og at polariteten er minus i senter av pluggen og + i omkretsen. Slike adaptere får man tak i overalt, bl.a. på Clas Ohlson osv. Når det er sagt så er det å anbefale at man samtidig skaffer seg den oppgraderte/forbedrede kabelen til senderen da den originale ikke er av like holdbar kvalitet. Den nye lille Relay G30 som snart kommer ut i Norge er også sikkert veldig kurant og bør sjekkes ut.

Oppgraderingskabel er obligatorisk.

Kan kjøpes fra f.eks Evidence Audio!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, hvorfor har folk fått det for seg at det er en god idé å importere X2 fra USA, når Relay G30 er:

1. Like billig hvis man tar frakt og moms i betraktning

2. Tilpasset europeiske frekvenser

...og...

3. Kjører det digitale signalet redundant over 4 kanaler SAMTIDIG, noe X2 vistnok IKKE gjør...

Relay G30 ser helt klart ut til å være et bedre valg på alle områder... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem strømforskjellen. 110 V i statene, 220 V i europa. Kjipt å kjøpe noe, og det første du gjør er å steke det når det kommer frem :lol:

Oi! Det var jeg ikke klar over! Hva er det man gjør for å ikke grille den da? :P

Kanskje lettest å gjøre som GummiTZ mener. Bare kjøpe Realy G30 hjemme.

Har de kommet i butikkene enda? Og hvor mye ligger de på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De amerikanske går ikke på nettstrøm men adapter 9v slik at dette spiller ingen rolle. En DC 9v 500ma. vil være tilstrekkelig uansett modell. Relay G30 er nok rett rundt hjørnet fordi jeg ser den er i salg i England f.o.m. aug. Prisen er ca. 300 EUR. Jeg "tipper" den vil koste et sted mellom 3-4000 her i Norge.

Btw, jeg ser at det ryktes på nettet at det vil komme en G50/G90 litt senere i høst hvor forskjellen da er bl.a. rekkevidden. Det er i allefall dette som blir hevdet uoffisielt. Det står ikke noe på Line 6's webside om dette. I så fall kan det se ut som det blir et tilsvarende opplegg for Europa med 3 modeller å velge blandt vs. XDS95, XDS95plus og XDR95 i USA.

G50: 2,4 GHz

http://www.bonnersmusic.co.uk/buy/Line_6/R...s_Guitar_System

G90: 300 ft. range/2,4 GHz

http://musical-instruments-and-equipment.b...es--sc829425308

Tusen takk for svar!

Tror jeg går for X2 faktisk, i og med at det bare er å bruke 9v. Men jeg har enda noen spørsmål :P

Hvordan kobler man til effektpedaler osv til disse systemene?

Og er forskjellen mellom XDS 95 og XDS PLUS bare det at PLUS kan gi 10-20 kHz og 95 kan gi 10-12kHz? Hvilken bør jeg satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Tror jeg går for X2 faktisk, i og med at det bare er å bruke 9v. Men jeg har enda noen spørsmål :P

Hvordan kobler man til effektpedaler osv til disse systemene?

Og er forskjellen mellom XDS 95 og XDS PLUS bare det at PLUS kan gi 10-20 kHz og 95 kan gi 10-12kHz? Hvilken bør jeg satse på?

XDS plus låter bedre, jeg har hatt både pedalutg og den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Tusen takk for all hjelp!

Blir utrolig deilig å kunne gå å høre hvordan man låter ut på lydsjekkene!

Og ikke minst slippe alt det kabelstyret når jeg går rundt på scenen! Gleder meg nå!

Og dessuten blir det vel herlig å måtte spontan-jamme til NRK P3 midt i konserten? :P Og det er jo ingenting som slår det ubetalelige ansiktsuttrykket på gitarister når lyden forsvinner midt i en solo. Gled deg! ;)

(ikke bry deg om meg. Du blir sikkert fornøyd og slipper unna tull og fanteri. Jeg har bare litt dårlig erfaring med trådløse systemer. Fant til slutt et system som funka helt fjell: Kabel... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten blir det vel herlig å måtte spontan-jamme til NRK P3 midt i konserten? :P Og det er jo ingenting som slår det ubetalelige ansiktsuttrykket på gitarister når lyden forsvinner midt i en solo. Gled deg! ;)

(ikke bry deg om meg. Du blir sikkert fornøyd og slipper unna tull og fanteri. Jeg har bare litt dårlig erfaring med trådløse systemer. Fant til slutt et system som funka helt fjell: Kabel... )

Oi! Det må jo isåfall være maks uflaks! Har jo klart å finne noen radiokanaler med crybaby'n min da. Men det hører man så vidt når man har den i en spesiell vinkel, men trådløst stystem og crybaby sammen skal bli spennende å høre :P Hvis det i tilfelle kommer til å skje slik du forteller, vil det bare ende opp til å bli brukt under lydsjekk! ;) Men dere har ikke noen billige X2 XDS PLUS systemer på Backstage da? Må forresten si at dere har gjort en suveren jobb, da dere lagde deres egen musikkbutikk. Veldig bra service og utstyr! Vi var jo så heldige å få låne keyboard av dere på en konsert. Da vi var skikkelig i nød! Vi fortalte det til publikum under konserten, og mange kom bort til oss etter konserten og var kjempe imponert over hvor snilt det var av dere. Så det skal dere også ha! Måtte bare skryte litt, når jeg fant ut at du er sjef for butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere har ikke noen billige X2 XDS PLUS systemer på Backstage da?

Skulle gjerne hjulpet deg, men akkurat det systemet er såvidt jeg vet ikke tilgjengelig i Norge i det hele tatt. Verken importøren (Luthman) eller vi har lov til å selge det såvidt jeg vet. Ville mye heller gått for Relay G30 som er tilpasset norske/europeiske forhold. Jeg skal ringe Luthman i morgen å høre om det finnes noen konkret dato for levering i Norge enda. Poster svaret her.

Må forresten si at dere har gjort en suveren jobb, da dere lagde deres egen musikkbutikk. Veldig bra service og utstyr! Vi var jo så heldige å få låne keyboard av dere på en konsert. Da vi var skikkelig i nød! Vi fortalte det til publikum under konserten, og mange kom bort til oss etter konserten og var kjempe imponert over hvor snilt det var av dere. Så det skal dere også ha! Måtte bare skryte litt, når jeg fant ut at du er sjef for butikken.

Alltid hyggelig med skryt. :D Så det var dere som trengte å låne Roland EP-880 til å spille på Musikkflekken. Bare hyggelig! :) Hørte at konserten var bra. Hadde jeg ikke vært på jobb den kvelden skulle jeg kommet og sett på (har jo åpent til 21 hver kveld, så blir ikke så mye konserter for tiden. ;) ), men jeg får ta det neste gang. Bare si ifra hvis dere trenger noe mer, eller hvis vi skal slenge opp plakater for konserter fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere har ikke noen billige X2 XDS PLUS systemer på Backstage da?

Da har jeg pratet med importøren. Oppsummeringen er:

1: X2 XDS PLUS har ingen lov til å selge i Norge såvidt jeg vet (jeg tror det er med unntak av hvis kjøperen har kringkastingslissens på frekvensene, og det er det jo ingen som har)

2: Line 6 Relay G30 har ikke fått en fastsatt pris eller lanseringsdato i Norge enda, men den er på trappene og importøren har lagt inn en bestilling på dem. Forhåpentligvis kommer det nå i løpet av høsten. Det skal ikke være et spesielt dyrt system, og fungerer visstnok skikkelig bra.

3: Noen her som har tips til et skikkelig stødig, feilfritt og bra trådløst system (som importeres til Norge) til gitar som vi kan ha i butikken frem til Relay G30 blir lansert? Pris er egentlig ikke relevant (men det bør jo være på "konsumer-nivå"), og det må gi en perfekt lyd (så langt har vi ikke funnet et eneste system som gjør dette, og da kan man like gjerne holde seg til en lang jackkabel) Forløpig har vi ikke noe på lager, men det er jo mange som ønsker det. Vi kommer ikke til å selge noe som folk blir misfornøyd med etter litt bruk.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vil teste Line 6`n før jeg kjøper den.

Skeptisk til Line 6 og det skulle ikke forundre meg om de har "cut some corners" etter de kjøpte opp X2.

Var mye frem og tilbake med lovligheten av disse(X2) i Norge.

Sweetwater hadde tilatelse til å sende dem til Norge, av hvem vet jeg ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese gjennom tråden for å sjekke om jeg har anbefalt Mipro, men om jeg har gjort det så vil jeg gjerne gjøre det igjen! :) Skaffet et slik system i fjor, og syns det er helt konge!

Jørn hos Musikkbørsen på Gjøvik er så fornøyd med sitt at han aldri bruker kabel lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hjulpet deg, men akkurat det systemet er såvidt jeg vet ikke tilgjengelig i Norge i det hele tatt. Verken importøren (Luthman) eller vi har lov til å selge det såvidt jeg vet. Ville mye heller gått for Relay G30 som er tilpasset norske/europeiske forhold. Jeg skal ringe Luthman i morgen å høre om det finnes noen konkret dato for levering i Norge enda. Poster svaret her.

Alltid hyggelig med skryt. :D Så det var dere som trengte å låne Roland EP-880 til å spille på Musikkflekken. Bare hyggelig! :) Hørte at konserten var bra. Hadde jeg ikke vært på jobb den kvelden skulle jeg kommet og sett på (har jo åpent til 21 hver kveld, så blir ikke så mye konserter for tiden. ;) ), men jeg får ta det neste gang. Bare si ifra hvis dere trenger noe mer, eller hvis vi skal slenge opp plakater for konserter fremover.

Jepp det var oss ;) Konserten gikk kjempebra, og mye takket være dere!

Ja, vi gir beskjed om vår neste konsert! Det med plakater hadde heller ikke vært dumt asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese gjennom tråden for å sjekke om jeg har anbefalt Mipro, men om jeg har gjort det så vil jeg gjerne gjøre det igjen! :) Skaffet et slik system i fjor, og syns det er helt konge!

Jørn hos Musikkbørsen på Gjøvik er så fornøyd med sitt at han aldri bruker kabel lenger :)

Har du noen linker til produktet? Evt modell og navn osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.